سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

حمید ضیایی‌پرور: برنده شدن فیلم جدایی نادر از سیمین در جشنواره گلدن گلوب، گذشته از آنکه پرافتخار‌ترین مدال سینمایی ایران در سطح جهان محسوب می‌شود حاوی یک پیام مهم نیز برای ما هست.

اینکه ما هم می‌توانیم در سطح جهانی رسانه داشته باشیم. ما هم می‌توانیم با ادبیات مرسوم جهان با مردم دنیا ارتباط برقرار کنیم. این رخداد از نظر رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است، در شرایطی که در حوزه فرهنگ و هنر همه شعار می‌دهند و کمتر کسی کار عملی انجام می‌دهد یک فیلم ایرانی توانسته است نام ایران را در مهم‌ترین رخداد حوزه سینما برجسته کند.

از آن هوشمندانه‌تر، سخنان کوتاه کارگردان این فیلم در مراسم دریافت جایزه بود که در فضای خفقان آور بین‌المللی که ایران را جنگ طلب جلوه داده و انواع اتهامات را به سوی ایران روانه کرده‌اند ایرانیان را مردمی صلح‌دوست معرفی کرد.

چه تریبونی مهم‌تر و تاثیرگذار‌تر از این می‌توانست چنین پیامی را به این زیبایی در قلب آمریکا و قلب هالیوود به مردم دنیا برساند؟

آنچه او گفته و جایزه‌ای که برده و پیامی که به مردم دنیا مخابره کرده است پرچم ایران را در حساس‌ترین زمان و مکان ممکن به افتخار صلح و دوستی ملت‌ها به اهتزاز در آورده است.باید بپذیریم که سینما یک رسانه است و اتفاقا در شرایط حاضر یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌ها بر افکار عمومی دنیاست و آنچه فیلم جدایی نادر از سیمین برای ایران و ایرانی به ارمغان آورده است ارسال این پیام به دنیا و خود ماست که می‌توان از این رسانه برای رساندن صدای ایران به دنیا استفاده کرد.

کد خبر 157559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز