همشهِری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تا چندی دیگر پیشرفت‌های جدید خود در حوزه فناوری هسته‌ای را علنی می‌کند گفت: نظر دوستان ما در ترکیه این بود که مذاکرات 1+5 در این کشور انجام شود و ما هم ترکیه را دوست و برادر خود می‌دانیم و با این نظر موافق هستیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در سفری دو روزه در آنکارا بسر می‌برد پس از انجام دیدارهایش با مقامات ترک در یک کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران در زمینه مهمترین مسائل ایران و ترکیه و مسائل منطقه پاسخ داد.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری که با اشاره به ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران در روزهای اخیر از مذاکرات ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم سئوال کرد، اظهار داشت: ترورهایی که توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، دیدگاه حضرت امام که فرمود تا غده سرطانی در منطقه باشد منطقه روی آرامش را نخواهد دید را ثابت می‌کند.

لاریجانی افزود: شاید خیلی از کشورها  تصور می‌کردند می‌توانند با اسرائیل کنار آیند و حتی عده‌ای کمپ دیوید را برای سازش با این رژیم راه انداختند اما نتیجه این رفتارها افزایش وقاحت اسرائیلی‌ها بود.

وی نظر پارلمان رژیم صهیونیستی برای انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اشغالگران قدس شریف را توهین به همه مسلمانان دانست و ترورهایی که توسط عوامل صهیونیستی صورت می‌گیرد، ادامه همین روش‌ها و البته نشانگر ضعف آنها دانست.

لاریجانی با بیان اینکه ترور از نظر عملیاتی کار بی‌ارزشی است و دیگران هم می‌توانند این کار را انجام دهند خاطرنشان کرد: این روش‌ها غلط است و  اسرائیلی‌ها زمانی که مشاهده کردند فشارهایی که به ایران وارد می کنند نتیجه ای ندارد  دست به ترور شخصیت‌های علمی کشور ما زدند.

رئیس مجلس گفت: غربی‌ها که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوند و پرده پنجره‌هایشان را کنار می‌زنند با صدای بلند درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند باید از سکوت دربرابر اقدامات تروریستی و حمایت وقیحانه از اسرائیل خجالت بکشند.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز کشورها و صاحبنظران سیاسی نسبت به رفتار اسرائیل در منطقه آگاهی ندارند تاکید کرد: حرکتی که در ایران در مسئله هسته‌ای ایجاد شده حرکتی بسیار قوی است.

وی با تاکید بر اینکه ما نسل جوان و بسیار پرتحرکی در عرصه فناوری هسته‌ای داریم افزود: اسرائیل از نظر ذهنی خیلی عقب افتاده است که فکر می‌کند با ترور چند دانشمند می‌تواند در مسیر این حرکت مانع ایجاد کرده و یا آن را متوقف کند.

وی بر این اساس اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران تا چندی دیگر پیشرفت‌های جدید خود در حوزه فناوری هسته‌ای را علنی می‌کند تا دیگران متوجه شوند با ترور دانشمندان ما نمی‌توانند جلوی فعالیت‌های صلح‌ آمیز هسته‌ای ما را بگیرند.

خبرنگاری از رئیس مجلس کشورمان درباره رایزنی با مقامات ترک جهت تعیین زمان و مکان مذاکرات با 1+5 سؤال کرد که وی اظهار داشت: فعالیت هسته‌ای ایران روشن و شفاف است و ما از قبل اعلام کرده ایم که همیشه آماده مذاکره در این زمینه هستیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه  موضوع هسته‌ای ایران با مذاکره قابل حل است به شرط آنکه مذاکرات جدی باشد نه بازیگوشانه گفت: به نظر می‌رسد موضوع هسته‌ای ما گرفتار بازیگری‌های غربی‌ها شده است.

وی تصریح کرد: نظر دوستان ما در ترکیه این بود که مذاکرات 1+5 در این کشور انجام شود و ما هم ترکیه را دوست و برادر خود می‌دانیم و با این نظر موافق هستیم.

کد خبر 157068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز