پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا) که مخفف کلمات انگلیسی (Pupils Association News Agency) است طی امضای تفاهم نامه‌ای بین رئیس سازمان دانش‌آموزی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و تأیید وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه 81 تأسیس شد

خبرگزاری پانا

این خبرگزاری فعالیت رسمی خود را در تابستان 82 آغاز نمود و از ابتدای امر اقدام به جذب و آموزش دانش‌آموزانی کرد که به رسانه و خبر علاقه داشتند و علی رغم همۀ مشکلاتی که وجود داشت توانست هزاران دانش‌آموز را در تهران و شهرستانها به صورت رایگان آموزش دهد.

پانا در همه استان‌های کشور دفتر نمایندگی دارد که نمایندگان خبری هر استان پس از بررسی اخبار مختلف استانی که توسط خبرنگاران ارسال می‌شود آنها را ویرایش و تصحیح و تأیید کرده و به سرویس مورد نظر در دفتر مرکزی تهران می‌فرستند.

دبیران سرویس‌ها هم با توجه به تجارب و معیارهای مشخص و سیاست‌های خبری که سردبیر در جلسات هفتگی به آنها تذکر می‌دهد اخبار ارسال شده را تأیید و روی سایت خبرگزاری قرار می‌دهند.

این خبرگزاری دارای سرویس‌های مختلف خبری از جمله فرهنگی- هنری، اجتماعی، سیاسی- اقتصادی،علمی- آموزشی، ورزشی، انجمن‌های اسلامی، بازی‌های پرورشی، عمره دانش آموزی و عکس است. همچنین هم اکنون حدود 35000 خبرنگار فعال دانش آموز از سراسر کشور، خبرهای خود را در اختیار پانا قرار می دهند.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 156946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز