سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هرچند بسیاری از مردم هوای سرد زمستان را دوست دارند و آن را به گرمای تابستان ترجیح می‌دهند اما سرمای این فصل همراه با وزش بادهای شدید و ناگهانی، احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

میوه و سبزی‌جات

به گزارش ایسنا، در این شرایط رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب بخشی ضروری از برنامه‌های تغذیه‌ای فصل زمستان است چون به شما امکان می‌دهد در عین حال که از سلامت خود در برابر سرما محافظت می‌کنید از این فصل زیبا نیز لذت ببرید.

به گزارش سایت اینترنتی مد گورو، مهمترین نکته‌ برای انتخاب یک تغذیه مناسب با این فصل، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها و عفونت‌ها است. نکته مهم بعدی حفظ سلامت پوست و موها در فصل سرما و در هوای سرد است.

متخصصان تغذیه و سلامت در این مقاله تاکید کردند: در فصل زمستان به جز فست‌فودها و تنقلات ناسالم هیچ یک از مواد غذایی اصلی را نباید حذف کنید چون بدن در طول این فصل، برای سازگاری با کاهش دمای اتمسفر باید چربی بیشتری بسوزاند. از سوی دیگر مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌جات در این فصل بسیار مفید بوده و بدن را در برابر عوامل بیماری‌زا مقاوم‌تر می‌سازد.

بویژه توصیه می‌شود که از میوه‌ها و سبزی‌های غنی از ویتامین C به شکل‌های مختلف خام، پخته یا بصورت آب میوه خیلی بیشتر استفاده کنید چون ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرفه و سرماخوردگی و هم چنین حفظ سلامت و شادابی موها بسیار موثر است. علاوه بر این‌ها به یاد داشته باید که مصرف آب و مایعات را در این فصل کاهش ندهید تا رطوبت بدن و پوستتان در حد مطلوبی حفظ شود.

کد خبر 156760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز