دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اولویت بندی در رشته‌های دانشگاهی گفت: برخی رشته‌های علوم انسانی،IT و فناوری‌های نو در این اولویت بندی‌‌ها قرار دارند.

سید ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر اضافه کرد: با توجه به برنامه توسعه پنجم، سند چشم انداز و بیانات مقام معظم رهبری مبتنی بر هدفمند کردن رشته ها، واحدها و دانشگاهها، دفتر شورای گسترش وزارت علوم به سمت اولویت بندی رشته های دانشگاهی رفت.

مدیر کل شورای گسترش وزارت علوم در ادامه با یادآوری تقسیم بندی رشته ها به اولویتهای یک، دو و سه در سند چشم انداز به برخی رشته های اولویت دار از جمله بعضی رشته های علوم انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: رشته های فناوریهای نو، رشته های حوزه انرژی وهسته ای، همچنین رشته های IT در این اولویت بندی لحاظ می شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس و همچنین طبق طرح آمایش آموزش عالی، وضعیت رشته های موجود دانشگاهها در حال بررسی است.

حسنی با بیان اینکه اولویت بندی رشته ها با راه اندازی یک نرم افزار صورت می گیرد، افزود: در نظام آموزشی و زیر نظامها با توجه به رشته هایی که راه اندازی شده اند از این به بعد ایجاد رشته بررسی می شود، اگر دانشگاهی درخواست رشته جدیدی داشته باشد سعی خواهد شد رشته ها به سمت و سوی رشته های اولویت دار سوق داده شوند.

به گفته مدیر کل شورای گسترش وزارت علوم، این امر زیر نظر دفتر شورای گسترش صورت می گیرد که به مرور زمان و تا پایان سال اجرایی می شود.

حسنی خاطرنشان کرد: تمام دانشگاهای دولتی، غیردولتی، آزاد و پیام نور در این اولویت بندی قرار می گیرند.

کد خبر 156629

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز