گروه حوادث: شلیک اشتباهی حین خدمت، یک مامور پلیس را به کام مرگ برد و خانواده‌‌اش با اهدای اعضای بدن او، به 3بیمار امید به زندگی بخشیدند.

حوادث پزشکی

ساعت15 سه‌شنبه هفته گذشته، گروهبان یکم محمدرضا رنجبر، مامور نیروی انتظامی استان البرز پیش از شروع پست نگهبانی‌اش، قصد داشت اسلحه را از دوست و همکارش تحویل بگیرد که ناگهان حادثه‌ای وحشتناک رقم خورد. هنگام چک شدن اسلحه، گلوله‌ای شلیک شد و به‌گونه گروهبان رنجبر برخورد کرد.به‌دنبال این حادثه، محمدرضا به زمین افتاد و دوستش که به‌شدت ترسیده بود، همانجا از حال رفت و بیهوش شد. ماموران دیگر هم که با شنیدن صدای شلیک گلوله در جریان ماجرا قرار گرفته بودند، به کمک آنها شتافتند و مامور مجروح پلیس به بیمارستان انتقال یافت. تلاش پزشکان اما برای نجات جان مامور جوان بی‌نتیجه ماند و او به‌علت خونریزی شدید، دچار مرگ مغزی شد. برادر محمد رضا رنجبر روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: برادرم 24 ساله بود و یک سال و 2 ماه بود که در نیروی انتظامی مشغول به کار شده بود. او یک سال به‌صورت آزمایشی در شهرستان بود اما 2 ماه بود که کار اصلی ‌اش را شروع کرده بود.

وی افزود: وقتی این حادثه رخ داد، برادرم به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد و ما در این مدت فقط پیگیر کارهای او بودیم و تمام فکرمان، سلامتی برادرم بود. وی ادامه داد: برادرم در بیمارستان کرج تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به گفته پزشکان گلوله از گونه محمدرضا گذشته و در جمجمه ‌اش گیر کرده بود که همین مسئله باعث خونریزی مغزی او شده بود. عصر چهارشنبه بود که برادرم را به بیمارستان سینا در تهران انتقال دادند و در حالی که همه ما امید داشتیم معجزه‌ای رخ دهد و برادرم از روی تخت بیمارستان بلند شود، اما او هیچ واکنشی نسبت به آزمایش‌‌های پزشکی نشان نمی‌داد. پزشکان و متخصصان پس از گرفتن نوار مغزی اعلام کردند که محمدرضا دچار مرگ مغزی شده و دیگری هیچ امیدی به بازگشت او نیست. مرد جوان افزود: شنیدن این خبر برای ما خیلی دردناک بود. ما می‌دانستیم که حادثه کاملا اتفاقی بوده و دوست برادرم ناخواسته به او شلیک کرده است برای همین او را مقصر نمی‌دانستیم. از طرفی تحمل مرگ برادرمان هم برایمان سخت بود. با این حال پدر و مادرم وقتی مطمئن شدند که دیگر هیچ امیدی به بازگشت محمدرضا نیست، تصمیم گرفتند اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنند. آنها با این کار می‌خواستند کاری کنند که روح برادرم در آرامش باشد. برای همین پای برگه رضایت را امضا کردند و پس از انجام عمل اهدا، قرار است امروز( شنبه) مراسم تشییع پیکر برادرم را انجام دهیم.

امید به 3بیمار نیازمند

پس از آنکه خانواده محمدرضا با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند، تیم پیوند اعضای بیمارستان سینا وارد عمل شد و آنها در نخستین اقدام، افرادی را که در انتظار دریافت عضو بودند، به بیمارستان دعوت کردند. مهران حلاجی، مسئول هماهنگ‌کننده پیوند اعضای بیمارستان سینا در این باره گفت: عصر چهارشنبه محمدرضا رنجبر را به بیمارستان سینا انتقال دادند و متخصصان مغز و اعصاب بعد از معاینات لازم، مرگ مغزی او را تایید کردند. ضریب هوشی محمدرضا به 3 رسیده بود و این یعنی دیگر امیدی به بازگشت وی نبود. به همین خاطر با خانواده او به گفت‌وگو نشستیم و آنها نیز از پیشنهاد اهدای اعضای بدن پسرشان استقبال کردند. آنها به خاطر رضای خدا، برگه اهدای عضو را امضا کردند و ساعت14 پنجشنبه، عمل انجام شد و 2کلیه و کبد این مامور پلیس به 3بیمار نیازمند پیوند زده شد.

کد خبر 156231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز