گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی گفته است که زمان سفر هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران فعلا مشخص نیست.

اشاره فریدون عباسی به نامه دعوتی است که علی اصغر سلطانیه نماینده دائم کشورمان در آژانس طی آن از هرمان ناکارتس معاون امور پادمان‌های آژانس دعوت به عمل آورده تا از تاسیسات هسته‌ای کشورمان در آژانس بازدید کند. او این نامه را 18 آذر ماه برای یوکیا آمانو دبیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با آخرین گزارش دبیر کلش نشان داده بود چندان در قید و بند منشور خود به‌عنوان یک نهاد حقوقی نیست، در نخستین مواضعش درباره این دعوت موضع سکوت اختیار کرد و گفت که نامه‌نگاری‌ میان آژانس و دولت‌های عضو موضوعی محرمانه است اما پس از تمرکز رسانه‌های غربی روی این موضوع، اعلام کرد که ما در حال بررسی امکان انجام چنین دیداری هستیم؛ تاکنون تاریخ دقیقی از سوی این نهاد بین‌المللی برای حضور بازرسان در ایران اعلام نشده است.
فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سفر هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران ‌چه زمانی انجام می‌شود؟ گفت: فعلا زمان آن مشخص نشده و در آینده طبق مذاکرات زمان آن مشخص خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افتتاح رسمی نیروگاه بوشهر چه زمانی خواهد بود؟ اظهار داشت: زمان آن به موقع اعلام می‌شود. پیش از عباسی البته رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص سفر هیأتی از آژانس به ایران صحبت کرده و گفته بود: این سفر در چارچوب همکاری‌هایی است که به‌صورت مستمر بین ایران و آژانس وجود داشته و ادامه می‌یابد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: این دعوت ابتدا به ساکن از طرف کشور ما صورت می‌گیرد که نشانگر حسن نیت کشور ما و شفافیت عملکردمان در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز است.مهمانپرست با بیان اینکه در مورد تاریخ دقیق انجام این سفر مذاکره صورت می‌گیرد، اظهار داشت: به‌زودی شاهد حضور این هیأت از آژانس در ایران خواهیم بود.

کد خبر 156111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز