گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح سنجش عدالت در سطح 374 محله تهران در 70 شاخص خبر داد و گفت: در مسائل فرهنگی باید کار جدی صورت گیرد و نمی‌توان از واقعیت‌ها چشم‌پوشید و از این‌رو متناسب با آسیب‌ها برنامه‌ریزی شده تا بتوان پاسخگوی بخشی از نیاز مردم باشیم.

سیدمحمد هادی ایازی در شانزدهمین همایش مدیران بازرسی‌های شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با بیان اینکه تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی از رویکردهای شهرداری تهران است، گفت: بر این اساس مثلث مدیریت شهری، کالبد شهر و شهروندان تنظیم شده است. پیش از این مدیریت شهر تنها به کالبد شهر توجه داشت درصورتی که باید به شهروندان نیز توجه می‌شد و از این‌رو وظیفه‌ای که بر عهده داریم این است که نیاز افرادی را که در شهر زندگی می‌کنند بشناسیم و در حد توان به آن پاسخ دهیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی بحث جدی در کلانشهرهاست که در بخش‌های مختلف وجود دارد و مسائلی مانند اعتیاد، کودکان کار و فرار، جابه‌جایی 2 هزار نفر در شب‌های سرد که نشان‌دهنده آن است که این افراد جایی برای خواب ندارند، از آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: دغدغه فرزندان از دغدغه‌های والدین است و اینکه ما چه برنامه‌ای برای آنان داریم مهم است و قطعا این اقدامات با مشارکت شهروندان محقق می‌شود. ایازی تصریح کرد: در این راستا رویکردهای 14 گانه حوزه فرهنگی و اجتماعی تنظیم شده است که برنامه ما و هدف از انجام آن مشخص است و برای هر کاری پیش از آن پیوست اجتماعی و بعد آن نظر سنجی می‌شود و در این زمینه الگوی مدیریت محله از نمونه‌های مشارکتی مردم بود که اجرای آن در یکی از مناطق با استقبال آنان روبه‌رو شد.

در این نشست، دکتر خبره، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: سال گذشته شورای دستگاه‌های نظارت کشور متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی کار خود را آغاز کرد و همایش و نمایشگاه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری برگزار شد و شهرداری تهران در بین بیش از 70 دستگاه به‌عنوان یکی از 5 دستگاه برتر در این زمینه معرفی شد.

کد خبر 155981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز