مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه اکنون 7 هزار دستگاه اتوبوس و هزار و 250 دستگاه مینی بوس در پایتخت فعال است گفت: براساس طرح جامع باید تعداد اتوبوس‌های شهر را به 11هزار دستگاه برسانیم.

اتوبوس

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با تهران سما با بیان این مطلب اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم ضمن توسعه کمی ناوگان، نسبت به توسعه کیفی خدمات‌رسانی اقدام کنیم و به سیستم استاندارد حمل‌ونقل با اتوبوس برسیم باید ناوگانمان را به اتوبوس‌های دوکابین و سه‌کابین منطبق با استانداردهای روز دنیا مجهز کنیم و همچنین نسبت به زمانبندی دقیق سرفاصله و حرکت اتوبوس‌ها اقدام کنیم تا مردم بدانند به‌طور دقیق در چه مدت زمانی می‌توانند به مقصد برسند و زمان انتظارشان برای رسیدن اتوبوس به‌طور دقیق چقدر است.

وی ادامه داد: گام‌های بعدی برای رسیدن به سیستم استاندارد و مناسب اتوبوسرانی این است که خطوط ما شبکه‌ای منسجم از خطوط استاندارد باشد و در نهایت نیز موضوعات مدیریتی است که اگر همه این موارد درست اجرایی شود، به سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی استاندارد خواهیم رسید.

سنندجی با بیان اینکه روزانه حدود 4 میلیون و 200 هزار جابه‌جایی در تهران به وسیله ناوگان اتوبوسرانی صورت می‌گیرد گفت: برای افزایش تعداد ناوگان و ارتقای کیفی اتوبوس‌ها نیازمند تامین اعتبارات مصوب و حمایت‌های همه‌جانبه هستیم اما به‌رغم اینکه هرسال به‌طور متوسط 400 تا 500 دستگاه اتوبوس جدید به ما تحویل می‌دادند، متأسفانه امسال هیچ اتوبوس جدیدی از وزارت کشورتحویل نگرفته‌ایم. این در حالی است که تنها برای حفظ وضع موجود باید هرسال هزار دستگاه اتوبوس جدید تحویل بگیریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: امسال تنها شاهد ورود اتوبوس‌های دوکابین خارجی به ناوگان بودیم که هزینه‌های آن به‌طور 100درصدی توسط شهرداری پرداخت می‌شود اما اگر واقعا خواستار رفع معضل ترافیک و افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درون شهری هستیم باید عزمی ملی در حمایت از ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد.

کد خبر 155980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز