همشهری آنلاین: رییس کمیسیون انرژی علاج بازار آشفته ارز و نوسانات شدید قیمت آن را به دور از تزریق و یا توقف تزریق ارز در بازار خواند و گفت: تنها راهکار ساماندهی بازار ارز تجدید نظر در تعاملات کشور با عرصه بین‌المللی است.

حمیدرضا کاتوزیان گفت:علاج بازار آشفته ارز به هیچ وجه در تزریق و یا توقف تزریق ارز به بازار نیست چرا که تنها کلید اصلاح این موضوع تجدید نظر در مدیریت تنگناهای بین المللی و ارتباطات مفید مالی است.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی دولت هرچقدر ارز در بازار عرضه کند بی‌شک توسط نقدینگی موجود در بازار جذب می‌شود و تنها ولع خرید دلار و یورو درجامعه بیشتر می‌شود .

وی راهکارهای نادرست از قبیل سیاست‌های دستوری و تزریق ارز به بازار را تنها باعث آشفتگی بیش‌تر این عرصه خواند و تاکید کرد: با اشکال دستوری به هیچ وجه نمی توانیم وضعیت نابسامان بازار ارز کشور را بهبود بخشیم کما این که رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بارها در خصوص بازار ارز و وقایع آن اظهار نظرهایی کرده اند و مدتی بعد شاهد اتفاقاتی کاملا در تضاد با این پیش بینی‌ها بوده ایم.

وی افزود: این اظهارنظرها به طور مستقیم نشان می‌دهد که این افراد به ریشه حقیقی این مشکل واقف نیستند و یا تعمدی در باور نکردن ریشه معظلات بازار ارز دارند و برداشتشان نیز از وضعیت این بازار مطابق با واقعیت نیست چرا که تنها راهکار ساماندهی این شرایط تجدید نظر در تعاملات کشور با عرصه بین‌المللی است.

کد خبر 155782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز