دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری آرته در ادامه برپایی نمایشگاه‌های مختلف، این‌بار نمایشگاه عکس‌های حامد فرهنگی با عنوان "بدون عنوان" را به همراه برگزاری کارگاه نقد برپا کرده است.

به گزارش ایسنا،در این نمایشگاه مجموعه عکس‌هایی درباره ناکجا آباد تهران که عکس‌هایی درباره فضاها و سازه‌های مختلف اطراف شهر تهران است، در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

حامد فرهنگی مجموعه عکس‌های خود را اینگونه معرفی می‌کند:"در این مجموعه، عکاسی بهانه‌ای بود برای لحظاتی دوری جستن از روزمرگیٍ صنعتیٍ محیطی که در آن زندگی می‌کنم و تجربه‌ی خلسه‌ای عکاسانه.

خلسه‌ای در ناکجاآبادهایِ بایرِ اطرافِ شهر. جایی که بر اثر مقوله انسانِ شهر نشین دگرگون گشته و از اصالت خود را از دست داده است. این دور شدن از اصل نه تنها در سوژه‌ی عکسها خودنمایی می‌کند، بلکه در ذات عمل عکاسانه هم رخ می‌دهد".

وی در ادامه می‌گوید:"در لحظه‌ای که تصویرم را از آنچه که می‌بینم می‌کاهم، به واسطه‌ی گزینش و ابزار دوربین، فضایی در آن ایجاد می‌کنم که پس از اتمام اثر، اصل آن را هم به سختی بیاد می‌آورم.

گویی واقعیت آن، از ابتدا خاکستری بوده است. این تصاویرِ بازنمایی شده، از حقیقت خود دور می‌شوند. و حال آنها به اشیائی تبدیل شدند، قابل ارائه، دو بُعدی و خاکستری.اکنون که بعد از سال‌ها، این اشیاء را بررسی می‌کنم، اینچنین می‌یابم که حتی در لحظاتی هم که از بستر شهر گریخته‌ام و به ناکجا آبادها پناه بردم، این فرمهای هندسی و سازه‌های تکرار شونده بوده‌اند که مرا مجذوب خود کردند.

تا آنجایی که در بعضی از فریم‌ها تا مرز حذف سازه‌ها پیش رفته‌ام، اما در نهایت آنها رد پای خود را در تصویرم بجا گذاشتند. آنها خود را نه تنها به تصاویر، بلکه به ناخوداگاهِ من هم تحمیل کرده اند، و اینگونه یادآور می‌شوند: که من از آنِ این زندگیِ صنعتی‌ام".

نمایشگاه عکس‌های "بدون عنوان»"نهم دی ماه در گالری آرته به مدیریت نسترن محمدی افتتاح شد و تا تاریخ 19 دی ماه از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقمندان است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه نقد و بررسی این مجموعه عکس در تاریخ 16 دی ماه ساعت 16 در محل گالری آرته با حضور محمدرضا شرف‌زاده استاد رشته پژوهش هنر و جاوید رمضانی، هنرمند برگزار می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه عکس "بدون عنوان" می‌توانند به گالری آرته واقع در شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی‌خانی، 20متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 مراجعه کنند.

 

کد خبر 155679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز