همشهری آنلاین: نمایشگاه ایران، اقتدار و پیشرفت که با عنوان "ایرانی + 33" در 50 کشور دنیا برگزار می‌شود، قرار است از دهه فجر آ‎غاز شده و تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمود شالویی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه عکس ایران +33 ، با اعلام اینکه این نمایشگاه عکس در بیش از 50 کشور دنیا به نمایش درمی‌آید‏‌، گفت: 33 سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می‌شود؛ در این مدت شاهد تحولات شگرف و عظیمی بودیم این از غیرت و تعصب ایرانی است که به این قدرت و پیشرفت در کشور رسیده‌ایم که قرار است این پیشرفت‌ها درقالب تصاویری برجسته و ارزشمند در این کشورها ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه عکس برای انتقال ایده‌ها و آرمان‌ها مناسب‌تر است‏‌، گفت: از 50 کشوری که برای 50 کشور انتخاب شدند‏، تاکنون 27 کشور مکانهای مناسب و فضای مساعدی را به ما اعلام کرده‌اند‏‌ که می‌توان به کشورهای اتریش‏‌، ایتالیا‏، آلمان، فرانسه، کانادا، لهستان، سوئد، سوئیس، روسیه، تایلند، ترکیه، قرقیزستان، کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان، آلبانی، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، لبنان، کویت و ... اشاره کرد. باقی کشورها نیز طی چند روز آینده مکان مناسب خود را برای برپایی نمایشگاه اعلام خواهند کرد.

شالویی در ادامه گفت: استقبال بسیار خوبی ازسوی این کشورها برای برپایی نمایشگاه صورت گرفت.

به همین دلیل ممکن است بنابر فضایی که هر کشور برای این عکس‌ها درنظر گرفته است، 50 عکس ارائه دهیم و اگر فضای بیشتری داشتند تا 70 عکس از عکس‌های برگزیده را برای آنها ارسال کنیم.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: با فراخوانی که به ارگان‌های دولتی برای ارائه تصاویری از پیشرفتهای خود دادیم، با ما همکاری کردند و تصاویر بسیاری را در این زمینه به ما ارسال کرده‌اند.

وی تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها را متفاوت اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها بطور همزمان نخواهد بود و هر کشوری زمان‌های مناسب خودشان را برای این نمایشگاه درنظر گرفته‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه عکس ایران +33 گفت: تصاویری که برای این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است شامل دستاوردهایی در زمینه صنعتی‏، کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، سیاسی، نظامی و... خواهد بود.

علیرضا کریمی صارمی‏، دبیر نمایشگاه عکس جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت و اقتدار در ادامه این نشست گفت: یکی از بهترین نمایشگاه‌های است که در تاریخ عکاسی ایران سابقه نداشته است.

در این نمایشگاه شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و باتوجه به به کیفیت خوب عکس‌ها یک نمایشگاه استاندارد جهانی را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: قرار بود که 50 عکس را به هر کشور ارسال کنیم اما با توجه به کیفیت خوب عکسها این تعداد افزایش می‌یابد و برای بعضی کشورها بیشتر ارسال می‌کنیم.

همچنین برای این کشورها به زبان‌های فارسی و انگلیسی و همچنین به زبان همان کشور بروشوری تهیه و ارائه خواهیم کرد.

کریمی صارمی درمورد موضوعاتی که در این نمایشگاه‌ها ارائه خواهد شد، گفت: تا به حال عکس‌هایی از صنعت هواپیماسازی‏، راه‌سازی، سدسازی و تکنولوژی‌های علمی و پزشکی برای ما ارسال شده که نشان دهنده پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است.

عکاسان نیز برای ارسال آثار خود تا 5 دی‌ماه 1390 مهلت دارند.

نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت و اقتدار توسط دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و با همکاری وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه هنری برگزار می‌شود.

دبیرخانه این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارد که نسرین عظیمی، دبیر اجرایی این نمایشگاه است که آثار ارائه شده توسط عکاسان را در موزه هنرهای معاصر دریافت خواهد کرد.

هیات انتخاب این نمایشگاه نیز با حضور محمد ستاری(عضو هیات علمی دانشگاه تهران)‏، رسول اولیا‌زاده(رئیس خانه عکاسان) و فرهاد سلیمانی(عضو هیات علمی دانشگاه هنر) خواهد بود.

 

کد خبر 154290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز