یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس "مختارنامه" پس از برج آزادی در تهران به مشهد برده می‌شود تا در این شهر روی دیوار برود.

به گزارش ایلنا، مسعود پاکدل درباره نمایشگاه عکس "مختارنامه" و همچنین نمایشگاه عکس موضوعی گفت: در نمایشگاه قبلی 72 قطعه عکس از سریال مختارنامه در تالار وحدت به نمایش گذاشته شد اما امسال بدلیل فضای محدود در برج آزادی تنها 50 قطعه از این سریال به نمایش گذاشته شده است.

فیلمبرداری سریال مختارنامه هفت سال طول کشید و از سال82 تا88 درکنار گروه مشغول عکاسی بودم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نمایشگاه عکس‌های دیگر مختارنامه در سالن حجاب برپاست و رایزنی‌هایی هم مبنی بر این شده که در شهر مشهد مقدس و آستان قدس رضوی نیز نمایشگاه عکس‌های مختارنامه بر پا شود.

امیدوارم که این نمایشگاه در آینده همزمان با ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان در دیگر نقاط کشور هم بر پا شود.

پاکدل در ادامه با اشاره به برنامه آفتاب سرخ گفت: در بنیاد رودکی نمایشگاه‌های ویژه محرم برگزار می‌شود و ما می‌توانیم این آثار را هر سال در ایام محرم در معرض دید عموم قرار دهیم.

همه هنرمندان در تلاش هستند که مفاهیم مذهبی را در قالب آثاری نو و با نگاهی مدرن به نمایش بگذارند و از کلیشه‌ها و مضامین تکراری خودداری کنند.

پاکدل معتقد است که مختارنامه تعزیه مدرن را به نمایش گذاشت و مختارنامه تعزیه‌ای فراگیر، به روز شده و مدرن بود که سراسر ایران امکان دیدن آن را داشتتند.

مسعود پاکدل افزود: ارائه مفاهیم و مضامین مذهبی در هنر عکاسی می‌تواند به خوبی شکل بگیرد چرا که مخاطب می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

نمایشگاه عکس‌های مختارنامه کاری از مسعود پاکدل است که در برنامه آفتاب سرخ توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 10آذر تا 10دی ماه در مجموعه فرهنگی برج آزادی برپا است.

 

کد خبر 154151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز