همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین به جای پاسخ دادن به درخواست‌های معترضان روس در تظاهرات اخیر قول داد مردم سراسر کشور را تحت روان درمانی عمومی قرار دهد.

پوتین ولادمیر

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه که قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی روسیه شرکت کند، اظهار داشت: کنترل دولتی بر رسانه‌ها افزایش می‌یابد و دولت باید حضور خود در تلویزیون و اینترنت را افزایش دهد.

 این در حالی است که در حال حاضر کنترل‌ها و محدودیت‌های شدیدی بر رسانه‌ها در روسیه اعمال می‌شود.

 دو تظاهرات گسترده در روسیه طی دو هفته اخیر بزرگ‌ترین چالش سیاسی پوتین در دوران روی کار بودنش است.

 وی با انتقاد از مقامات روسیه اظهار داشت: آنها باید به طور موثرتری پیام من را در سراسر کشور به گوش مردم برسانند و این تلاش‌ها باید افزایش یابد.

 وی مدعی شد، مردم روسیه به یک روان‌درمانی سراسری نیاز دارند تا روحیه اعتماد به نفس در آنها در آینده احیا شود. این دقیقا همان کاری بود که فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با سخنرانی‌های رادیویی خود در دوره "افسردگی بزرگ" انجام داد.

 یک وبلاگ‌نویس اپوزیسیون به سرعت به این ادعای پوتین پاسخ داد و نوشت: پوتین کسی است که به روان درمانی نیاز دارد.

 یک وبلاگ‌نویس دیگر نوشت: این دموکراسی پوتین است که در آن از روان‌ درمانی و هجمه رسانه‌ای برای تزریق مصنوعی شادی در مردم استفاده می‌شود تا آنها به طور مصنوعی نسبت به فردا امیدوار باشند.

 پوتین همچنین از رهبران اپوزیسیون روسیه که خواهان کناره‌گیری او به اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر هستند، انتقاد کرد و اظهار داشت: من در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 روسیه شرکت می‌کنم و برای پیروزی در آن نیاز به تقلب ندارم. من می‌خواهم که این انتخابات کاملا شفاف باشد و دوست دارم بر تمایل و اعتماد مردم تکیه کنم.

 وی مدعی شد، هیچ‌یک از رهبران اپوزیسیون نمی‌تواند اقدامی موثر برای توسعه کشور انجام دهند!

 وی افزود‌: آنها هیچ برنامه‌ای مدون و یا نقشه راهی شفاف برای رسیدن به اهداف‌شان ندارند و در عوض به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در روسیه هستند.

 پوتین همچنین درخواست‌های اپوزیسیون برای برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی را رد کرد.

کد خبر 155337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز