گروه اقتصادی: بر اساس لایحه بودجه سال آینده 35 درصد از منابع درآمدی سازمان ملی زمین و مسکن به میزان 200میلیارد ریال به صورت کمک یارانه سود بانکی یا وجوه اداره شده از طریق بانک‌های عامل برای ساخت واحدهای استیجاری و کمک به ساخت مسکن برای گروه‌های کم درآمد در بافت‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت.

در همین رابطه وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ، تبصره بسیار جامعى در زمینه تهیه، ساخت و تامین مسکن براى افراد جامعه با جهت‌گیرى براى اقشار کم درآمد، در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس این لایحه سازمان عمران  و بهسازی شهری اجازه دارد به منظور اجرای پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت به میزان 6 هزار میلیارد ریال اقدام کند تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه شود.

محمد سعیدی‌‌کیا افزود: همچنین بر اساس طرح جامع مسکن، مقرر شده است  سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی استیجارى به متقاضیان واگذار شود.به گفته وی، براین اساس وزارت مسکن زمین، وام و یارانه مسکن در اختیار سازندگان مسکن قرار خواهدداد تا سازندگان پس از اتمام ساخت این واحدها آنها را به مدت 5 سال به صورت  اجاره‌ای واگذار کنند.

وزیر مسکن در پاسخ به اینکه هزینه زمین پس از چه مدتی از سازندگان اخذ خواهد شد نیز گفت: سازندگان هزینه زمین را پس از 5 سال باید پرداخت کنند.

وی همچنین از اعطای وام‌های پلکانی به تعاونی‌ها  خبر داد و افزود: وام‌های پلکانی یارانه‌دار نیز براساس کوچکی و بزرگی شهرها به سازندگان واگذار خواهد شد که در این رابطه شهرهای کوچک از مبالغ بیشتری برخوردار خواهند شد. میزان وام اختصاصی براى هر واحد نیز حدود ۱۴ میلیون تومان  براساس نرخ امسال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 15527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز