گروه اقتصادی: به دنبال اعلام برخی خبرها مبنی بر توقف اعطای وام 10 میلیون تومانی خرید مسکن یک مقام مسئول در بانک مسکن اعلام کرد: اعطای این وام متوقف نشده است و متقاضیان می‌توانند وام مورد درخواست خود را از شعب این بانک دریافت کنند.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: از مجموع 2 میلیون ثبت‌نام‌کننده‌ای که برای دریافت این وام اعلام آمادگی کرده‌ بودند، مقرر شد وام فوق  به 30 هزار نفر از افراد واجد شرایط که در طبقه اقشار کم‌درآمد هستند اعطا شود که به این ترتیب این وام به 21 هزار نفر در شهرهای کوچک و متوسط و 9 هزار نفر در شهرهای بزرگ  پرداخت  شده و  می‌شود.

این‌درحالیست که برخی از دست‌اندرکاران بازار مسکن به دنبال کاهش توان خرید مالی مردم در پی افزایش 30 درصدی بهای مسکن ، اعلام کرده‌اند که این وضعیت باعث شده‌است تا عملا مردم برای دریافت این وام به شعب منتخب بانک مسکن مراجعه نکنند.

همچنین با وجود آنکه تا چندی پیش به‌دنبال برخی اختلاف‌نظرها میان مسوولان بانک مسکن و اعضای شورای پول و اعتبار برای مدت بازپرداخت وام 3 میلیون تومانی ودیعه مسکن عنوان می‌شد که اکثر متقاضیان موفق به دریافت این وام نشده‌اند، این  مقام آگاه در بانک مسکن خبر از اعطای این وام به اکثر متقاضیان واجد شرایط که در سال گذشته درخواست خود را ارائه کرده بودند داد.

وی افزود: در صورت تمدید مجدد برای اعطای این وام، وام فوق به متقاضیان سال جاری نیز پرداخت خواهد شد.

کد خبر 15040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز