همشهری آنلاین: متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه آلبرتای آمریکا در یک مطالعه تازه تاکید کردند که یک ماده اصلی موجود در زعفران قادر است از سلول‌های مغزی در برابر بیماری‌ها و التهاب‌های عصبی محافظت نماید.

زعفران

به گزارش ایسنا، دکتر کریس پاور در این دانشگاه که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: ما در آزمایشات خود متوجه وجود ترکیبی در این چاشنی خوش عطر و بو شده‌ایم که کروسین نام دارد.

هم چنین با بررسی‌های بیشتری دریافتیم که این ترکیب در محیط‌های کشت سلول‌های مغزی یک تاثیر محافظتی مهم روی این سلول‌ها دارد و در واقع می‌تواند از آسیب وارده به سلول‌هایی که غلاف میلین را برای نورونها (سلولهای عصبی) می‌سازند، جلوگیری کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این آزمایشات توان بالقوه ترکیب کروسین را در پیشگیری و درمان بیماری‌های التهابی و مزمن مغزی نشان می‌دهد.

 یکی از مهمترین خواص زعفران درمان افسردگی است. زعفران دارای بویی قوی و طعمی تلخ است. نوشیدن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود، اثر مسکن درد دارد، باعث تحریک اعصاب می‌شود. بعلاوه زعفران خون ساز است و گردش خون را آسان می‌سازد.

مصرف زعفران خونریزی‌های بعد از زایمان را از بین می‌برد، کبد را تصفیه و قوی می‌کند، سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.

شرح آزمایشات فوق در مجله ایمونولوژی ارائه شده است.

کد خبر 155131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز