سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

ظاهرا زندگی ورزشی دایی را نمی‌توان بدون رکوردشکنی تصور کرد. او در زمان بازیگری رکوردهای مختلفی به‌جا گذاشت که مهم‌ترین آن رکورد بیشترین گل‌زده در تیم ملی است.

علی دایی

این رکوردشکنی در دوره مربیگری او هم ادامه دارد، هر چند این رکوردها به اندازه رکوردهای دوران بازیگری‌‌اش او را راضی نمی‌کند. دایی در این فصل سرمربی راه‌آهن است و تیمش با 13 مساوی در 17بازی در این زمینه رکورددار است.

راه‌آهن در لیگ یازدهم تنها یک‌بار برنده شده و این هم رکورد منحصربه‌فردی به شمار می‌رود. مثلا تیم مس سرچشمه که در قعر جدول قرار دارد، 2بار بیشتر از راه‌آهن مزه برد را چشیده است. تیم دایی رکورد کمترین باخت را هم در اختیار دارد ولی در این یک مورد، شرکایی به‌نام استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و نفت تهران دارد. البته تساوی‌های زیاد در سیستم بردهای 3امتیازی برای راه‌آهن گران تمام شده و این تیم با وجود باخت‌های کم، در رده چهاردهم ایستاده است.

تعداد زیادی از این تساوی‌ها در شرایطی به دست آمده که راه‌آهن برتری‌‌اش را در دقایق پایانی از دست داده است و دایی باید برای نیم‌فصل دوم به‌دنبال راهی برای حفظ نتیجه در چنین بازی‌هایی باشد. البته دایی فصل قبل به‌عنوان سرمربی پرسپولیس هم رکورد جدیدی برای این تیم به‌جا گذاشت که 5 شکست متوالی در لیگ برتر بود.بر خلاف راه‌آهن که رکوردهایش دایی را خوشحال نمی‌کند، استقلال صدرنشین به رکوردهای خوبی رسیده است. این تیم با 11 برد، بیشترین برد را در لیگ یازدهم ثبت کرده و همچنین با 30 گل‌زده ، به همراه تراکتورسازی، بهترین خط حمله نیم فصل اول را در اختیار دارد.

استقلال همچنین با 3مساوی کمترین مساوی را ثبت کرده و جالب اینکه در این رکورد با مس سرچشمه، تیم قعرنشین جدول شریک است.عنوان بهترین خط دفاع با 15 گل خورده در اختیار سپاهان است، در حالی که مس سرچشمه با 27 گل خورده بدترین خط دفاع را در اختیار دارد. این تیم عنوان بدترین خط حمله را هم با تنها 11 گل‌زده در اختیار دارد و جالب اینکه فولاد با داشتن مهاجمانی مثل رضا‌نوروزی و آرش افشین از این نظر با مس شریک است.

کد خبر 155129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز