گروه اقتصادی- رضا کربلایی: پرونده بودجه91 در کما به سر می‌برد چه اینکه نه معاون اول رئیس‌جمهور از زمان ارسال لایحه دخل و خرج دولت در سال آینده خبر دارد و نه وزیر اقتصاد و دارایی.

نمایندگان مجلس پس از چند بار مکاتبه و رایزنی هیأت رئیسه هم به این نتیجه رسیده‌اند که لایحه بودجه سال91 ممکن است دیرهنگام‌تر از همیشه به بهارستان برسد و به همین دلیل ترجیح می‌دهند به امور روزمره نمایندگی‌شان بیندیشند و به فکر انتخابات اسفندماه مجلس باشند.

همزمان خبرهای تایید نشده حکایت از عزم دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری دارد تا آنجا که گفته می‌شود امکان دارد میزان یارانه نقدی افزایش یابد و قبل از اسفندماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. دیروز برخی منابع خبری با اشاره به لغو نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌دلیل برگزاری نشست رئیس‌جمهور با وزرا، خبر دادند ممکن است در این نشست از وزرا خواسته شود تا خود را برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها آماده کنند.

درصورت اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌‌های انرژی قبل از تصویب بودجه91 در مجلس، عملا دولت انتظار برخی نمایندگان شاخص از جمله محمد حسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس و رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای گرفتن مجوز اصلاح قیمت از قوه مقننه را بی‌پاسخ خواهد گذاشت.

اما دیروز محمدرضامیرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مجلس فرصت کافی برای بررسی لایحه بودجه را خواهد داشت گفت: دولت در حال حاضر در حال بررسی بودجه است.

احتمال بررسی بودجه در سال91

همزمان عباسعلی نورا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه از لزوم ارائه سناریوهای فاز دوم هدفمندی به مجلس خبر داد و گفت: بررسی و تصویب لایحه بودجه 91 عملاً به سال آینده موکول می‌شود.

کد خبر 155084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز