یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

فاطمه خداکرمی: زندگی آسان و راحت خواهد بود، اگر نگرانی‌های بیهوده را از آن دور کنیم و به تمام جنبه‌های آن زیبا بنگریم.

افراد جوان تقریباً بخش اعظمی از زندگی‌شان را هنوز پیش روی دارند که شاید به نظر آنها راهی بس طولانی است که زمانی به اتمام می‌رسد.

آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که می‌گذارند مسیر زندگی آنها را به این سو و آن سو بکشاند و صرفاً از زندگی کردن فقط گذراندن روزها را یدک می‌کشند و لحظه لحظه زندگی‌شان را در عدم آگاهی ناخواسته از این نعمت الهی سپری می‌کنند و یا نه از آن دسته از افراد هستید که با اقتدار و قدرت جاده زندگی‌شان را با وجود سنگریزه‌های موجود در مسیرشان به تابلوی زیبا  و دلنشین مبدل می‌کنند.

بدون شک هر کس در مسیر زندگی‌اش شاهد اتفاقات و رویدادهایی است که برخی از آنها غیرمنتظره و شاید هم ناامید‌کننده و یأس‌آور باشد.

اما به‌رغم تمام مسائل ناخواسته و ناگوار که بخشی از زندگی را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند، این مسئله حائز اهمیت است که تاب آوردن در برابر این مسائل و مشکلات فقط با صبر و درایت و پشتکار میسر است و این‌گونه می‌توان شاهد چهره زیبای زندگی این هدیه الهی باشیم که خداوند وعده آن را به همه انسان‌ها هم در این دنیا و هم در آن دنیا داده است.

شاید در یک کلام بتوان گفت عامل اصلی خوشبخت‌بودن و سعادتمندی زندگی، داشتن حس رضایتمندی است و این حس درونی و الهی را هرگز نمی‌توان صرفاً با پول و جاه و مقام و یا خوشگذرانی به دست آورد.

خداوند متعال انسان‌ها را ذاتاً سعادتمند و خوشبخت آفریده است، اما درک این حس و زیبا زیستن را به دست خود بشر سپرده است و البته طریقه کسب آن را هم از طریق کتاب آسمانی‌اش قرآن و فرستادگانش پیش پای ما قرار داده است.

هر چه انسان‌ها در عرصه زندگی بیشتر به خداوند بزرگ و کلامش تمسک جویند، همان قدر هم مسیر زندگی‌شان هموار خواهد شد.

در واقع با القای این حس درونی که انسان روح دمیده شده الهی است و ملکوت خداوند در درون اوست، پس حق مسلم خود می‌داند که چند صباحی را در این عرصه زندگی سعادتمندانه و خداگونه زندگی کند، بنابراین با چنین حسی هرگز نخواهد گذاشت که مشکلات زندگی او را از هدف غایی‌اش که همان زندگی سعادتمندانه است باز دارد.

در وادی زندگی انسان‌ها عمدتاً به دو دسته تقسیم می‌شوند کسانی که به‌‌رغم سختی‌ها و مشکلات زندگی، جنبه‌های خوب آن را می‌بینند، چون این افراد به زندگی و حیات به منزله دفتر سفید ننوشته‌ای می‌نگرند که از سوی خداوند مهربان این هدیه الهی را به زیبایی بیارایند و بنگارند و بعداً آن را به صاحب اصلی آن برگردانند و مرور دفتر زندگی این دسته از افراد بیانگر این مطلب است که عامل اصلی رضایتمندی آنها در وادی زندگی و کار، مثبت‌نگری و خوشبینی نسبت به تمامی جنبه‌های زندگی است، به طوری که حتی اگر درد و رنجی بر آنها وارد شود، سکوت می‌کنند و درصدد حکمت آن می‌باشند چرا که به خوبی به این امر واقف‌اند که خداوند رحمان هرگز برای بندگانش جز خوبی و نیکی نمی‌خواهد.

دسته دیگر افرادی هستند که زمام امور زندگی خود را به دست افکار بد و منفی می‌سپارند و بدون ایمان قلبی به سکاندار اصلی زندگی، در میدان زندگی دست و پا می‌زنند و متأسفانه هر لحظه این عرصه را بر خود تنگ و تنگ‌تر می‌کنند و در واقع بازنده این زندگی هستند.

پس بیاییم با توکل به خالق هستی‌بخش و ایمان قلبی به او که همان حس کردن خدا با دل و جان است، خداگونه زندگی کنیم.

کد خبر 15501

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز