دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیرین حاج کریم‌لو، نرگس حریریان، محمدرضا ذبیح الله‌زاده، محمدتقی صداقتی و فرهاد ابراهیمی به عنوان اعضای هیات داوران رشته مجسمه‌سازی چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، نادر قشقایی، دبیر رشته مجسمه‌سازی جشنواره ضمن معرفی اسامی هیات داوران، شیرین حاج کریم لو، نرگس حریریان و محمد بهرامی را به عنوان اعضای هیات انتخاب برشمرد.

قشقایی همچنین در مورد برنامه‌های این بخش گفت: به خاطر موازی کاری‌هایی که در برخی از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها با جشنواره تجسمی فجر پیش می‌آید، شرایطی بوجود آمد که باعث شد یکسری از برنامه‌هایی را که درنظر داشتیم اجرا نکنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود بودجه نیز دلیل دیگری برای نادیده گرفتن برخی از برنامه‌ها شده است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که روی آن تاکید داشتیم کارگاه ساخت یک اثر حجمی به صورت اجرایی بود تا علاوه بر شرکت‌کنندگان در جشنواره، بازدیدکنندگان هم از نزدیک با شیوه ساخت یک حجم آشنا شوند که به خاطر محدودیت فضا و کمبود بودجه لغو شد.

قشقایی گفت: با تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که ممکن است هر جشنواره‌ای داشته باشد، به خاطر دبیری محمدعلی رجبی، حرکت‌های خوبی درحال شکل‌گیری است.

این مجسمه‌ساز سپس اظهار امیدواری کرد:هنوز جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ابتدای راه و نوپا است به همین دلیل در مقایسه با دیگر جشنواره‌های فجر مانند سینما اعتبار لازم را کسب نکرده است.

امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره به حدی رشد کند و اعتبار و جایگاه لازم را به دست آورد که بسیاری از هنرمندان عرصه تجسمی آثار خود را تنها برای عرضه در این نمایشگاه خلق کنند و شاهد رقابت شدیدی میان شرکت کنندگان باشیم.

وی در مورد برگزاری جشنواره در دیگر شهرها ابراز کرد: وقتی این نمایشگاه‌ها را در استان‌های دیگر هم برگزار می‌کنیم، در سال‌های آینده شاهد تاثیر آن خواهیم بود منتهی این تاثیر به این بستگی دارد که امکانات ما تا چه حد پاسخگوی مخاطبان باشد.

باید شرایطی فراهم شود که برای نمایش آثار حجمی هم فضاهای مناسبی در شهرستان‌ها داشته باشیم.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، تصویرسازی، کاریکاتور، پوستر، سفال و سرامیک، مجسمه‌سازی، فیلم‌های تجسمی و همایش 10 بهمن تا 14 اسفند‌ماه برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به بخش اصلی چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا 10 دی ماه و مهلت ارسال آثار به بخش ویژه بیداری اسلامی، بخش فیلم‌های تجسمی و ارسال مقالات برای همایش تا پایان دی‌ماه است.

هنرمندان برای ثبت نام و ارسال آثار می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 154992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز