همشهری آنلاین: سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از 21 آبان با حضور 5 هنرمند مجسمه‌ساز خارجی و یک هنرمند مجسمه‌ساز مدعو ایرانی در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمدجواد شوشتری رئیس سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با بیان اینکه به دلیل عدم حضور هنرمند مدعو مراکشی در سمپوزیوم و جایگزین کردن شخص دیگری به جای آن، زمان برگزاری سمپوزیوم عقب افتاد، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا "جان گوگا بر یشویلی" از گرجستان جایگزین "اکرام قّباج" شود.

همچنین "یان نیوبری" از سوئد، "هیتوشی تاناکا" از ژاپن، "اکستم عبدالحمید" از سوریه و "آنتیموس میرو دیاس" از یونان دیگر هنرمندان خارجی حاضر در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: علاوه بر 5 هنرمند خارجی، ناصر هوشمند وزیری، هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی به عنوان میهمان در این سمپوزیوم حضور دارد.

دکتر شوشتری با بیان اینکه این سمپوزیوم با هدف آموزش و انتقال تجربیات پیشکسوتان به هنرمندان جوان، یک بخش دانشجویی نیز دارد، گفت: در بخش دانشجویی 10 نفر از دانشجویان رشته مجسمه‌سازی حضور دارند که همزمان با 12 هنرمند داخلی و 5 هنرمند خارجی به ساخت مجسمه خواهند پرداخت.

سعید شهلاپور، بهروز دارش، مرتضی نعمت‌الهی، طاهر شیخ‌الحکمایی، برزین ضرغامی و سید مجتبی موسوی اعضای شورای سیاستگذاری و همچنین سعید شهلاپور، بهروز دارش، طاهر شیخ الحکمایی، اصغر کفشچیان مقدم و جعفر نجیبی اعضای شورای انتخاب آثار سومین سمپوزیوم مجسمه‌‌سازی تهران را به عهده دارند.

در این سمپوزیوم هنرمندان با سنگ تراورتن سفید به ابعاد 200×100×100 و حداکثر 300×100×100 سانتیمتر مجسمه می‌سازند.

این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، هنرمندان مجسمه‌ساز و دانشجویان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 150900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز