شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم است و از یکشنه 4 دی‌ماه بارش و برف و باران در پایتخت آغاز می‌شود.

 مهندس محسن جباری مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس از اواخر وقت شنبه بر میزان ابرها در آسمان پایتخت افزوده شده و ناپایداری‌های جوی آغاز می‌شود که این روند تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه ابتدا بارش باران و پس از آن برف و مخلوط برف و باران را شاهد خواهیم بود. همچنین برای روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت با احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه سرعت وزش باد از روز یکشنبه در تهران هم به صورت افقی و هم عمودی افزایش خواهد داشت به ایسنا گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم تا روز سه شنبه از غلظت آلاینده‌ها در پایتخت کاسته شده و از وضعیت پایدار جوی که طی دو هفته گذشته در تهران داشتیم خارج شویم.

 وی در خصوص تغییرات درجه حرارت در پایتخت نیز تصریح کرد: از اواخر وقت یکشنبه حداقل دمای تهران به حدود صفر می‌رسد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پراکنده در روز دوشنبه به صورت برف باشد.

 شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «ناسالم» است

 مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده‌های منوکسید کربن و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است ولی میانگین غلظت آلاینده‌ ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط «ناسالم» برای گروه‌های حساس است.

 گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده می‌باشد. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند.

کد خبر 154785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز