مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی به نام Moon Express که یکی از مدعیان جایزه 30 میلیون دلاری جایزه X Prizeنیز به شمار می‌رود، می‌خواهد تلسکوپی کوچک و کنترل از راه دور را بر روی سطح ماه قرار دهد.

ماه

هدف از جایزه X Prize گوگل ایجاد رقابت و توسعه تجارت‌های فضایی در بخش خصوصی است. شرکت Moon Express در نظر دارد در راستای دستیابی به جایزه بزرگ این رقابت محموله‌ای را به کره ماه ارسال کند که شامل یک تلسکوپ کوچک و کنترل از راه دور بوده و توسط دانشمندان در انجمن بین المللی رصد ماه کنترل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از این تلسکوپ که ابعادی برابر یک جعبه کفش دارد، برای رصد کهکشان راه شیری از زاویه دید ماه استفاده خواهد شد. "باب ریچاردز" بنیانگذار این شرکت می‌گوید: امروز انسان‌ها زیاد به آسمان و به ستاره‌هایی که آنها را در بر گرفته‌اند نگاه نمی‌کنند و به جای نظاره کردن به عظمت کیهانی که در آن زندگی می‌کنند، به نمایشگرهای مربعی که در برابرشان قرار گرفته خیره شده‌اند. ما می‌خواهیم به این شکل و از راهی احساسی اهمیت پدیده‌های کیهانی و به طور خاص ماه را به انسان‌ها نشان دهیم.

تست اولیه این تلسکوپ که در حال حاضر در قله "مائونا کی" در هاوایی نصب شده، روز گذشته و با حضور دانشمندانی از هند، هاوایی، چین، کانادا و اروپا انجام گرفته است.

قرار است این تلسکوپ در سال 2014 سفر خود را به سوی ماه آغاز کند.

کد خبر 154413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز