همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، در جلسه شورای امنیت این سازمان که به بررسی شرایط در افغانستان اختصاص داشت، طی یک سخنرانی، بر لزوم توجه جدی به تجاوز یک هواپیمای جاسوسی آمریکابه فضای کشورمان تاکید کرد.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان درسازمان ملل همچنین با اشاره به کشف جاسوسی اخیر و دستگیری یکی از اتباع آمریکائی اعلام کرد ، پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت را برای افغانستان به همراه نیاورده اند ، بلکه باعث افزایش تهدید و نا امنی واقدامات جاسوسی علیه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران شده اند .

محمد خزاعی توجهات را به دو حادثه تجاوز هواپیماهای جاسوسی به فضای کشورمان و همچنین دستگیری یک جاسوس امریکائی در ایران که در پایگاه بگرام افغانستان آموزش دیده وسپس وارد ایران شده است جلب کرد و اینگونه اقدامات را نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و مغایر با اهداف و ماموریتهای سازمان ملل که شامل ایجاد حفظ و صلح و ثبات بین المللی است، دانست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین به اقدامات مثبت کشورمان در رابطه با توسعه و امنیت افغانستان اشاره و نکات متعددی در خصوص مهاجران افغانی، توسعه اقتصادی افغانستان ،مشکل مواد مخدر و خسارات وارده از سوی آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله پاکستان بیان کرد.

محمد خزاعی با اشاره به برگزاری اجلاس آتی سران ایران ،پاکستان و افغانستان که قرار است در اسلام اباد برگزار شود ،همکاریهای سه کشور را در جهت تقویت همکاری در زمینه های مختلف و ایجاد صلح و ثبات در منطقه و افغانستان ضروری ارزیابی کرد.

اضافه می نماید جواد لودین معاون وزیر امور خارجه افغانستان در این جلسه ضمن تشکر از اظهارات سفیر و نماینده دائم کشورمان، اضافه کرد : افغانستان نگرانی همسایگان خود را جدی می گیرد و هیچگاه اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه بویژه ایران سوءاستفاده شود.

کد خبر 154387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز