همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تصمیمات ویژه شورای عالی ترافیک برای کاهش آلودگی هوا و روان‌سازی آمد و شد در پایتخت خبر داد.

ترافیک آلودگی هوا

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز شورای عالی ترافیک که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: بر این اساس مقرر شد کلیه وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی مجدد سرویس‌های کارکنان خود در پایتخت به جهت کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه در این جلسه و کارهای فرهنگی و به کارگیری حداکثری از ظرفیت رسانه‌های گروهی در جهت فرهنگ‌سازی ترافیک تاکید شد، افزود: در عین حال در این جلسه مقرر شد به قید فوریت محدوده طرح زوج و فرد توسط شهرداری تهران با دوربین‌های مکانیزه تحت کنترل قرار گیرند تا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر مجبور نباشند این محدوده را از طریق نیروی انسانی کنترل کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران توسعه حمل و نقل عمومی و پیگیری کمک‌های دولت برای توسعه اتوبوسرانی و مترو و توسعه و ترویج دفاتر پیشخوان خدمات دولت در پایتخت را از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی ترافیک عنوان کرد و به ایسنا گفت: در عین حال در جلسه امروز مصوب شد تا استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در تهران به طور جدی توسعه یافته و استفاده از موتورسیکلت‌های بنزینی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محدود شود.

کد خبر 154299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز