جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال درگیری پلیس با معترضان در شهر نفت خیز زانائوزن در غرب قزاقستان، دست کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

قزاقستان

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، آشکات دالبایف، دادستان کل قزاقستان اعلام کرد که این درگیری‌ها روز جمعه (۲۵ آذر، ۱۶ دسامبر) در مراسمی به مناسبت روز استقلال قزاقستان در شهر زانوئوزن بین کارگران نفتی در حال اعتصاب و نیروهای پلیس به قوع پیوست.

دالبایف در ادامه خاطر نشان کرد، ساختمان‌های دولت محلی، هتل‌ها و ساختمان شرکت انرژی اوزنمونایگاز به آتش کشیده شده و همچنین دستگاه‌های خودپرداز بانکی نیز مورد سرقت قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه شورش گسترده در شهر، دست کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند. همچنین افرادی نیز شامل نیروهای پلیس زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، کارگران در شهر زانائوزن و دیگیر شهرهای منطقه مانگیستائو برای افزایش دستمزد، ماه‌ها است که در اعتصاب به سر می‌برند.

شرکت دولتی انرژی کازمونایگاز، مالک شرکت اوزنمونایگاز، اعلام کرده است که با وجود به آتش کشیده شدن دفاتر شرکت خود، تمام عملیات آن به طور عادی ادامه دارد.

دادستان کل قزاقستان همچنین گفت که درگیری‌ها به دنبال حمله افراد باتوم به دست به پلیس، و آتش کشیده شدن یک اتوبوس پلیس به وجود آمد.

کد خبر 153989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز