همشهری آلانین: رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: هویت قطعی 15جسد از مجموع 45 قربانی ایرانی حادثه هوایی قرقیزستان شناسایی شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور ،‌سردار "سیداصغر جعفری" افزود: با اقدامات کارشناسان مرکز تشخیص هویت تعداد 57 نمونه برداشته شده پروفایل دی ان آ (شناسنامه ملکولی افراد)، 45 جسد قربانیان سانحه هوایی قرقیزستان تا 13شهریورماه جاری به طور کامل مشخص شد.


وی اظهار داشت:از تعداد 40خانوار رجوع کننده، پروفایل دی ان آ 28خانواده آماده شده و در مقایسه با پروفایل آماده شده از اجساد و خانواده آنها هویت قطعی 15جسد شناسایی شده است.

سردار اصغری افزود: البته به دلیل مطلوب نبودن نمونه‌ها با توجه به شرایط خاص اجساد، کار آزمایشگاهی برای تهیه پروفابل 12جسد، باقی‌مانده که این مهم تا پایان هفته جاری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی ناجا پس از وقوع این حادثه و اطلاع از موضوع تیم ویژه شناسایی قربانیان حوادث غیرمترقبه مرکز تشخیص هویت را با هماهنگی سازمان‌های مسئول به محل سانحه اعزام کرد، گفت: این تیم با تمام امکانات فنی و حضور در محل حادثه ظرف مدت کمتر از 48ساعت اقداماتی مانند نمونه برداری، عکس برداری و فیام برداری را به اتمام رساندند.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به استفاده کارشناسان این حوزه از آخرین فناوری‌های دقیق علمی تصریح کرد: در این سانحه کارشناسان کشورهای دیگر برای شناسایی هویت قربانیان سه هفته زمان را پیشنهاد داده بودند که در نهایت با بررسی‌های همه جانبه مسئولیت انجام این عملیات به عهده پلیس آگاهی ایران گذاشته شد.

به گفته سردار جعفری، با توجه به امکانات موجود شناسایی هویت قربانیان اتباع کشورهای دیگر هم در حال انجام است که این اتفاق در تاریخ پلیس ایران برای اولین بار رخ داده است.

سوم شهریوماه جاری یک فروند هواپیمای بویینگ 737 که از بیشکک پایتخت قرقیزستان عازم ایران بود، اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه دچار سانحه شد و سقوط کرد.

دراین سانحه هوایی 71 نفر جان خود را از دست دادند که 43 تن از جان باختگان ایرانی بودند.

کد خبر 62517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز