چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "بادی که بر مرغزار می‌وزد" به کارگردانی کن لوچ محصول سال 2006 میلادی روز یکشنبه 27 آذرماه ساعت 16:00 در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصرتهران روز یکشنبه 27 آذرماه فیلم "بادی که بر مرغزار می‌وزد" به کارگردانی کن لوچ، محصول سال 2006 میلادی به مدت 127 دقیقه به نمایش در می‌آید.

"بادی که بر مرغزار می‌وزد"، درباره‌ نخستین مبارزات استقلال‌طلبانه در ایرلند دهه‌های گذشته است.

در دهه‌ ۱۹۲۰ چریک‌های ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در برابر آزار و اذیت‌های متجاوزان انگلیسی مبارزاتی را شکل می‌دهند.

در این بین "دمین" پزشک جوانی است که برادرش "تری" رهبری یکی از این شاخه‌های مبارزاتی ایرلندی را برعهده دارد.

دمین که ابتدا موضعی بی‌طرفانه دارد، هنگامی که مرگ یکی از عزیزترین دوستانش را می‌بیند، به اعضای گروه برادرش می‌پیوندد و در اندک زمانی به قاتل دشمنان و خائنان بدل می‌شود.

اندیشه‌های معترض کن لوچ در سینمایی "بادی که بر مرغزار می‌وزد" نیز بروز و ظهور دارد.

این فیلم به مانند تمامی آثار کن لوچ بازهم بر این عقیده تأکید دارد که یک اثر قوی هیچ‌گاه نیاز به پیچیدگی‌های سبکی و فرمی ندارد.

"بادی که بر مرغزار می‌وزد" همچنین سعی در اثبات این نکته دارد که جذابیت رویکردهای تجربی روایی در سینمای معاصر هیچ‌گاه نمی‌تواند جای آثار درخشانی چون فیلم‌های کن لوچ را تنگ کند.

این فیلم، شاهکار بی‌دلیل سینما نیست اما اثری است که تماشاگر از تماشای آن لذت می‌برد.

از دیرباز نبرد میان انسانها برای استقلال و زندگی آسوده وجود داشته است.

علاقمندان برای استفاده از برنامه‌های سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 16:00 به نشانی خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی تماس بگیرند.

کد خبر 153810
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز