یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "سال گذشته در مارین باد" به کارگردانی آلن رنه در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران به نمایش درمی آید.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه نمایش فیلم در بخش مروری بر سینمای جهان در فصل تابستان، فیلم "سال گذشته در مارین باد" به کارگردانی آلن رنه محصول سال 1961 با زیرنویس انگلیسی، روز چهارشنبه 16شهریورماه ساعت 17در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران به نمایش درمی آید.

همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور شادمهر راستین از منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و جهان برگزار می شود.

فیلم "سال گذشته در مارین باد" ( مارین باد، نام یک چشمه آب معدنی در چکسلواکی است) نوشته رمان نویس تجربی"الن رب گریه" است.

در این فیلم مردی با زنی در یک قصر باروک که ظاهراً تفریحگاه ثروتمندان است، دیدار می کنند.

مرد ادعا می کند سال گذشته زن یا کسی شبیه او را با مردی در مارین باد دیده است که شاید همسر او بوده باشد اما زن انکار می کند.

بگو مگوی پایان ناپذیر آن ها که بحثی است در باب واقعیت در سراسر فیلم در تصاویری تو در تو از گذشته ، حال و آینده ادامه می یابد و ... .

فیلم "سال گذشته در مارین باد" در سال 1961 جایزه معتبر شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست آورد و از معدود آثار مدرن و معتبر سینما محسوب می شود.

علاقمندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم می توانند به موزه هنرهای معاصرتهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی و یا 88955753 واحد سینماتک تماس بگیرند.

 

کد خبر 144710

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز