چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین – شهره فرجی: ماکارونی پنیری فنجانی را برای کودکتان تهیه کرده و هنگام بازگشت از مدرسه به او بدهید.

مواد لازم برای 12 عدد:

کره بدون نمک: نصف پیمانه به علاوه مقداری برای چرب کردن

آرد: یک چهارم پیمانه به علاوه مقداری برای پاشیدن

ماکارونی فرم‌دار:‌450 گرم

شیر: 5 پیمانه

پنیر رنده شده چدار: 700 گرم

پنیر پارمسان: سه چهارم پیمانه

نمک: یک قاشق چای‌خوری

فلفل: نصف قاشق چای‌خوری

کره بدون نمک: 4 قاشق غذاخوری؛ ذوب شود

پودر سوخاری: نصف پیمانه

طرز تهیه:

1- فر را از قبل روی حرارت 190 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. درون 12 قالب استاندارد کیک فنجانی را چرب کنید و روی آن، کمی آرد بپاشید و اگر آرد اضافی ریختید آن را تکان داده تا بیرون بریزند.

2- درون قابلمه‌ای تا حد سه چهارم آن آب ریخته و روی حرارت زیاد آن را جوش آورید سپس ماکارونی را درون آب ریخته و حدود 7- 6 دقیقه آن را بجوشانید تا نرم شود.

3- وقتی ماکارونی نرم شد آن را درون آبکش ریخته و آب آن را تا حد یک پیمانه مانده به انتهای آن از آبکش رد کنید. یک پیمانه آب مانده از ماکارونی را با ماکارونی کنار بگذارید.

4- کره را درون قابلمه‌ای روی حرارت کم ذوب کرده سپس آرد را به آن اضافه کرده و مخلوط را حدود 3 دقیقه مرتب هم بزنید تا رنگ آن تیره شود.

5- در حالیکه مخلوط را مرتب هم می‌زنید شیر را به آرامی به آن اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد سپس شعله را کم کرده و بگذارید مخلوط با حرارت کم بجوشد. هرچند وقت یک بار مخلوط را هم زده و حدود 5- 3 دقیقه صبر کنید تا سس، غلیظ شود.

6- پنیرها ( فقط نصف پیمانه از پنیر پارمسان) را همراه با نمک و فلفل به سس اضافه کرده و تا زمانی که پنیرها ذوب شوند و سس نرم و روان شود آن‌ها را هم بزنید. ماکارونی را به سس اضافه کرده و آن‌ها را کاملا با هم مخلوط کنید. درب ظرف را بگذارید تا ماکارونی گرم بماند.

7- برای رویه ماکارونی: درون کاسه کوچکی، کره، یک چهارم باقی‌مانده پنیر پارمسان، پودر سوخاری و نمک را خوب با هم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید.

8- درون هرکدام از قالب‌ها را تا لبه از مخلوط ماکارونی پر کنید و رویه آماده شده را به طور یکنواخت بر روی هر کدام از قالب‌ها پخش کنید.قالب‌ها را درون فر حدود 20- 15 دقیقه حرارت داده تا رویه آن‌ها قهوه‌ای - طلایی رنگ شده و سس آن‌ها حباب‌دار شود. قالب‌های حاوی ماکارونی را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شوند.

سپس ماکارونی‌ها را که هنوز در قالب خود قرار دارند به مدت 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملا شکل بگیرند.

9- با استفاده از یک چاقوی تیز و کوچک، ماکارونی‌ها را از فالب بیرون آورید و دوباره آن‌ها را درون فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد حدود 5 دقیقه گرم کرده و میل کنید.

 ماکارونی پنیری فنجانی

www.ivillage.com

کد خبر 153803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز