رئیس سازمان وظیفه عمومی‌ناجا گفت: مشمولان دیپلم فنی و حرفه‌ای، کاردانش و پیش‌دانشگاهی متولد نیمه دوم سال1366 که فاقد غیبت باشند می‌توانند موعد اعزام خود را جهت شرکت در آزمون ورودی سال 86 دانشگاه‌ها تا زمان اعلام نتایج تمدید نمایند.

سردار بهمن کارگر اعلام کرد: مشمولان دیپلم فنی و حرفه‌ای؛ کاردانش و پیش دانشگاهی متولد نیمه دوم سال 1366 که مرتکب غیبت نشده‌اند می‌توانند موعد اعزام قانونی خود را جهت شرکت در آزمون ورودی سال 86 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا زمان اعلام نتایج مربوطه به تعویق انداخته و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح کرد:مشمولان مذکور در صورت عدم قبولی از مهر ماه سال 86 به خدمت اعزام خواهندشد و این روال برای سال‌های بعد نیز اعمال خواهد شد.

سردار کارگر اضافه کرد: مشمولان مذکور که در حال انجام خدمت مقدس سربازی می‌باشند نیز در صورت تمایل می‌تواننداز خدمت ترخیص و در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام ومشغول به تحصیل شده و مابقی خدمت خود را پس از اتمام تحصیلات به انجام برسانند.

سربازان مذکور در صورت عدم قبولی در دانشگاه مجددا از مهر ماه سال 1386 جهت انجام مابقی خدمت به یگان‌های مربوطه معرفی خواهند شد.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی‌عنوان داشت: سربازان واجد شرایط متولد نیمه دوم سال 1366 که در حین خدمت می‌باشند چنانچه دارای غیبت هم باشند می‌تواننداز خدمت ترخیص و از مهلت تمدید اعزام مذکور بهره‌مند گردند.

آموزش برای مشمولان متقاضی معافیت الزامی‌است

کارگر گفت: طی دوره آموزش نظامی‌جهت مشمولان متقاضی استفاده از معافیت‌های عنایات مقام معظم رهبری الزامی‌است.

وی اعلام کرد: اگر مشمولی اظهار نماید به علت بیماری و یا ناتوانی جسمی‌قادر به طی دوره مقدماتی نظامی‌نمی‌باشد. بایستی بیماری و ناتوانی وی توسط سازمان وظیفه عمومی‌بررسی گردد.

کارگر افزود: چنانچه بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، مشمول قادر به خدمت شناخته شد می‌بایست آموزش مقدماتی را طی نماید و اگر برابر آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی قادر به انجام خدمت و اعزام به دوره آموزشی نباشد و معاف دایم از خدمت شناخته شود در آن صورت مشمول مخیر خواهد بود که کارت معافیت پزشکی و یا کارت معافیت عنایات رهبری بدون طی دوره آموزش نظامی‌درخواست نماید.

رئیس سازمان وظیفه عمومی‌ناجا تصریح کرد: مشمولان مذکور بایستی ضمن مراجعه به پزشک معاین اولیه نسبت به تکمیل برگ شماره 2 دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی‌(برگ معاینه ویژه مشمولان متقاضی اعزام -معافیت پزشکی - معافیت کفالت) اقدام و سپس فرم کامل شده را به همراه سایر مدارک مورد نیاز از طریق پست به سازمان وظیفه عمومی‌ناجا ارسال نمایند تا برابر ضوابط به درخواست آنها رسیدگی گردد.

کد خبر 15357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز