همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم با یادآوری برگزاری انتخابات مجلس نهم در ۱۲ اسفندماه امسال گفت: ‌ لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور تا ۲۵ آذرماه جاری به مجلس تسلیم نشود، رسیدگی به آن در صحن علنی مجلس به سال آینده موکول می‌شود.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات نشست دیروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضا برای تسریع در بررسی طرح‌ها و لوایح موجود در دستور صحن علنی پیشنهاد دادند که یک شیف کاری به نشست‌های علنی نهاد قانون‌گذاری افزوده شود.

پیشنهاد ۴ شیفته شدن جلسات هفتگی مجلس، سه‌شنبه بررسی می‌شود

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظر نمایندگان روز سه شنبه (۲۲ آذر) درباره پیشنهاد چهار نوبته شدن نشست‌های هفتگی نهاد قانون‌گذاری اخذ می‌شود، افزود: بر اساس پیشنهاد هیئت رئیسه مجلس از هفته آینده کمیسیون‌ها فقط در عصر یکشنبه نشست دارند و صحن علنی افزون‌بر یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه صبح، بعد از ظهر روز سه شنبه نیز جلسه تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ‌ هیئت رئیسه مجلس همچنین درباره لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور بحث کرد، چون پیگیری‌های زیادی در این باره شده است، اگر دولت تا ۲۵ آذر این لایحه را به مجلس تقدیم کند، پیش‌بینی می‌شود نهاد قانون‌گذاری بتواند در زمان مقرر و پیش از انتخابات لایحه بودجه را تصویب کند.

مجلس هشتم تا نیمه بهمن امسال جلسه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نهاد قانون‌گذاری تا نیمه بهمن ماه‌امسال جلسه دارد، تصریح کرد: اگر ارائه لایحه بودجه بعد از ۲۵ آذر انجام شود این نگرانی وجود دارد که به دلیل انتخابات، رسیدگی به این لایحه در صحن علنی مجلس به بعد از عید نوروز موکول شود.

وی افزود: به گفته بعضی مسئولان دولتی، لایحه بودجه ۱۳۹۱ امروز جمع‌بندی می‌شود که اگر به تصویب دولت نیاز نباشد، ممکن است تا آخر هفته این لایحه به مجلس تقدیم شود، وگرنه در صورت نیاز به اخذ نظر هیئت دولت، ارائه آن به نهاد قانون گذاری زمان‌بر خواهد بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم تأکید کرد: تقدیم لایحه بودجه ۹۱ کل کشور بعد از ۲۵ آذرماه جاری ممکن است آن را به سرنوشت لایحه بودجه ۹۰ دچار کند؛ یعنی مجلس دخل و خرج کشور را برای فروردین و اردبیهشت به‌صورت دو دوازدهم تصویب و بررسی لایجه بودجه در صحن علنی را به فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده موکول کند.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

دولت سال گذشته لایحه بودجه سال ۹۰ کل کشور را با ۷۵ روز تأخیر از موعد قانونی (۱۵ آذر) به مجلس تقدیم کرد.

کد خبر 153563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز