گروه اجتماعی: رئیس مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی گفت: در 8 ماه نخست امسال پلیس راهور بیشترین شکایت را به‌خود اختصاص داده است.

پلیس راهنمایی رانندگی

سرهنگ عبدالرضا ساویز که در یک نشست خبری سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، با اشاره به ثبت 8 میلیون و 375 هزار و 731 تماس با مرکز 197 در دهه 80 خبر داد: 4 میلیون و 827 تماس در این مدت قابل رسیدگی بود که به یگان‌های مربوطه ارسال شد و بقیه تماس‌ها نیز به حوزه پلیس مربوط نبوده و افراد با سازمان‌های دیگر کار داشته‌اند که از سوی پلیس، راهنمایی شدند.

او ادامه داد: تماس‌های مردم در 7یگان پیشگیری، راهور، مبارزه با مواد‌مخدر، آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت، یگان امداد و وظیفه عمومی تقسیم می‌شود، این در حالی است که در این مدت بیش از 50 درصد پیام‌ها دارای صحت بود و در نتیجه به شهروندان اعلام شد.

رئیس مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی با اعلام اینکه4.8درصد تماس‌های انجام شده با مرکز 197، مربوط به شکایت از پلیس است، تأکید کرد: 18 درصد از تماس‌ها نیز تقدیر از پلیس و مابقی تماس‌ها پیشنهاد و انتقاد است. در کلانتری‌ها به همان میزان شکایت و به همان نسبت تقدیر نیز وجود دارد.

ساویز با بیان اینکه روند تقدیر از مأموران پلیس پس از سال 84 روند رو به رشدی داشته است، تأکید کرد: در این بازه زمانی روند انتقادات نیز کاهش چشمگیری یافته است. در سال‌های نخست روزانه230 تماس انجام می‌شد که این آمار به 3800 تماس در روز‌افزایش یافته است.

او به آمار 8 ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در 8 ماه نخست امسال 181 هزار و 317 تماس با مرکز نظارت همگانی برقرار شد که از این میزان 48 هزار و 559 تماس مربوط به پلیس راهور است. براساس آمارها بیشترین شکایت‌ها از پلیس راهور صورت گرفته و پس از آن کلانتری‌ها در رتبه دوم قرار دارند.

ساویز از تشکیل 278 جلسه حضوری با مسئولان و مردم خبر داد و گفت: از سال 82 برگزاری جلسه‌های ارتباط مستقیم مردم و مسئولان در دستور کار قرار گرفت. در این مدت 278 جلسه در پایتخت برگزار شد که در 13 جلسه فرمانده نیروی انتظامی حضور پیدا کرده است؛ ضمن اینکه در استان‌ها نیز 6001 جلسه برگزار شد که در مجموع 337 هزار و 430 نفر در این جلسات حاضر شدند.

او از رضایت60.3درصدی خدمات‌گیرندگان از پلیس خبر داد و گفت: با راه‌اندازی نظرسنجی پیامکی در 9 کلانشهر به‌صورت آزمایشی، 4 گزینه عالی، خوب، متوسط و بد درنظر گرفته شد که از میان خدمات گیرندگان 60.3درصد از این خدمات در حد عالی و خوب رضایت داشتند.

مرکز نظارت همگانی پلیس با شماره تلفن 197 و 355 خط، آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادهای مردم از پلیس است. در این مرکز از ساعت 7 صبح تا 7 عصر اپراتورها در 2 شیفت فعالند و مردم می‌توانند انتقادات و پیشنهادهای خود را از طریق اپراتور و صندوق صوتی مطرح کنند؛ ضمن اینکه پیامک این مرکز به شماره 3000197 آماده دریافت انتقادات و پیشنهادها در مورد یگان‌های پلیس است.

پیام‌های ضبط شده در این سیستم، ظرف 24 ساعت پردازش و برای رسیدگی به یگان‌های مربوطه ارسال می‌شود. همچنین پیام‌های تقدیر و تشکر به مدیران پلیس و شکایت‌ها به سازمان فرستاده می‌شود.

کد خبر 153529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز