همشهری آنلاین: بیستمین همایش جهانی نفت با حضور هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رستم قاسمی وزیر نفت، نخستین بار در کشوری از خاورمیانه و در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است.

نفت

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر افزود: همایش و نمایشگاه جهانی نفت که سه سالانه برگزار می‌شود، بزرگ ترین و معتبرترین گردهمایی صنعت نفت و گاز در جهان است.

بوجارزاده گفت: این نشست به میزبانی شرکت نفت قطر درروزهای چهارم تا هشتم دسامبر2011 ( 13 تا 17 آذر1390) در مرکز نمایشگاهی قطر در شهر دوحه برپاست.

وی افزود: در این نشست پنج روزه که میزبان بیش از چهار هزار نماینده از کشورهای عضو و شرکت‌ها و مؤسسات معتبر بین المللی و غیردولتی نفت و گاز دنیا و600 رسانه است، همه جنبه های صنعت نفت و گاز از پیشرفت‌های فنی در عملیات بالادستی و پایین دستی تا نقش گاز طبیعی، انرژی های تجدیدپذیر و جایگزین، مدیریت صنعت نفت و گاز و تاثیر اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی آن بحث و بررسی می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در حاشیه این همایش که به المپیک وقایع صنعت نفت و گاز معروف است، نمایشگاه جهانی نفت برگزار می‌شود.

بوجارزاده گفت: ارتقای همکاری،ابتکار و سرمایه گذاری محورهای اصلی مذاکرات درباره یافتن راه حل‌هایی با هدف تامین دستیابی همگان به انرژی قابل اتکا و پایدار در آینده نزدیک و دور است.

وی افزود: برای دستیابی به این اهداف، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، دولت‌ها و نمایندگان ملی نیاز دارند در همکاری نزدیک برای توسعه راه‌های ابداعی و منابع جدید و جایگزین نفت و گاز و نیز تعیین استاندارد‌های بالاتر برای مصرف عاقلانه تر، کاراتر و پاکیزه تر، کار کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران نیز علاوه بر ارائه مقالاتی در نشست‌های همایش، در نمایشگاه اشاره شده نیز همراه با شرکت‌های اصلی وزارت نفت در غرفه‌ای به مساحت حدود360 متر مربع دستاوردهای خود را ارائه کرده است.

کد خبر 153225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز