مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جامع خطرپذیری شهر تهران مدتهاست که رها شده و بعید است به سرانجام برسد.

حمزه شکیب

حمزه شکیب در گفتگو با مهر با اشاره به توقف طرح جامع خطر پذیری پایتخت گفت: مدتها است که این طرح بی‌نتیجه رها شده است و گمان نکنم پیگیری آن نیز فایده‌ای داشته باشد.

 وی ادامه داد: وقتی مجریان این طرح را نمی‌فهمند و متوجه اهمیت آن نیستند پیگیری‌های ما تاثیری ندارد.

 شکیب با بیان اینکه مرجع اصلی اجرای طرح خطر پذیری لرزه‌ای شهرتهران وزارت مسکن و شهرسازی است گفت: در تهیه این طرح این وزراتخانه نیز مدیریت شهری را یاری کرد اما بعد از تدوین طرح اجرای آن به عهده شهرداری گذاشته شد که با تغییراتی که درسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به وجود آمد بعید می‌دانم این طرح به سرانجام برسد.

 وی با بیان این که این طرح در آغاز با شتاب خوبی شروع شد گفت: این طرح تاکنون تنها 30 درصد پیشرفت داشته است.

 رئیس کمیسیون عمران شورا با تاکید بر اینکه همیشه در زمان وقوع حادثه به فکر مقابله با آن می‌افتیم، تصریح کرد: تهران همواره با احتمال وقوع فاجعه‌ای بزرگ از جمله زلزله با بزرگی زیاد مواجه بوده است، اما به نظر می‌رسد تا وقتی حادثه‌ای ناگوار رخ ندهد، به فکر اقدامات اساسی در مقابله با زلزله نمی‌افتیم.

 طرح جامع کاهش خطر پذیری پایتخت سال 87 در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و پیش‌بینی می‌شد با اجرایی شدن آن ساخت و ساز در شهر تهران متحول شود و  در نتیجه آن میزان خطرپذیری پایتخت نیز کاهش یابد.

کد خبر 153186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز