همشهری آنلاین: دبیر نمایشگاه فرهنگی‌ هنری «خیمه خورشید» گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری ماه محرم در پایتخت پس از دهه اول نیز ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه خیمه خورشید

علی منصوری با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری با موضوع فرهنگ عاشورا، اظهارکرد: در این نمایشگاه که تا بیستم ماه محرم ادامه خواهد داشت، قصد داریم با مروری بر واقعه عاشورا و بیان اهداف، فلسفه و عبرت‌های آن به معرفی فرهنگ عاشورا به مخاطبان بپردازیم.

منصوری افزود: در این نمایشگاه که در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، سعی کرده‌ایم به غیراز گروه بزرگسالان برای دیگر گروه‌های سنی نیز محتوا و برنامه‌های فرهنگی هنری تولید و ارائه کنیم.

در دومین روز از نمایشگاه، فرهنگی هنری خیمه خورشید از ساعات ابتدایی نمایشگاه، گروه‌های دانش‌آموزی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در این بازدید در طول چند ساعت اولیه بیش از 200 دانش‌آموز از نمایشگاه به‌ویژه بخش کودک و نوجوان بازدید کردند.

در بخش کودک با عنوان «خیمه کودک» غرفه‌های متنوعی از جمله روایتگری 7 قصه عاشورایی به زبان کودکانه، ساخت پازل‌های مرتبط با فرهنگ عاشورایی با قطعات بزرگ نیم‌متری، بازی (مسابقه گروهی مسیر مدینه تا کربلا) نقاشی براساس داستان‌های عاشورایی، نقالی و پرده‌خوانی، عکس کودک و معنویت وجود دارد که تاکنون مورد استقبال کودکان و نونهالان قرار گرفته است.

منصوری با تأکید بر تداوم برنامه‌های فرهنگی هنری بعد از دهه اول ماه محرم گفت: در پایان هفته جاری نمایشگاه‌های نقاشی و پوستر عاشورایی تا 18 آذر ماه در فرهنگسرای ملل، عاشورا از نگاه هنرمندان معاصر ایران تا 17 آذر در فرهنگسرای شفق، پوستر عاشورایی تا 17 آذر در فرهنگسرای گلستان و نمایشگاه عکس و نقاشی عاشورا و ماکت وقایع کربلا تا 17 آذر در فرهنگسرای قرآن برپا هستند.

وی افزود: مراسم تعزیه خوانی در فرهنگسرای خاوران روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با موضوعات بازار شام و خروج مختار برپا می‌شود. مسابقه دلنوشته‌های عاشقان حسین(ع) با محور ایثار، وفا و ادب تا 17 آذر در کتابخانه هدی فرهنگسرای قرآن و مسابقه حدیث عاشورا تا 29 آذرماه در خانه فرهنگ دردار برگزار می‌شود.

منصوری اظهار داشت: مسابقه عکس عاشورایی از سوی فرهنگسرای خاوران از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. همچنین مسابقه کتابخوانی سرزمین نینوا تا 18 آذر از سوی خانه فرهنگ میعاد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر نغمه‌های سرخ نیز می‌توانند تا پایان هفته جاری آثار خود را به فرهنگسرای امید ارسال کنند.

بنابراین گزارش، در هفته جاری 14نمایشگاه، 14 مسابقه، 11 برنامه آموزشی، 8 برنامه ادبی، 22 برنامه مذهبی، 3 برنامه گردشگری، 21 نشست موضوعی، 20 برنامه ترکیبی و 8 اجرای هنری متناسب با دهه اول ماه محرم در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه‌ها به پایگاه اینترنتی www.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه‌های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند.

کد خبر 153124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز