همشهری آنلاین: حسن غنی خبرنگار شبکه پرس تی وی پس از آزادی از زندان اسرائیل در یک گفتگوی تلویزیونی با این شبکه از رفتار خشونت بار نظامیان اسرائیل با خبرنگاران و افراد حاضر در کاروان دریایی کمک به غزه پرده برداشت.

شکنجه خبرنگار پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس‌تی‌وی، حسن غنی در پاسخ به سوال مجری درخصوص رفتار نظامیان اسرائیل اظهار داشت: پس از محاصره توسط چندین فروند کشتی جنگی در آبهای بین المللی، نظامیان اسرائیلی به زور وارد کشتی‌های کمک‌رسانی شدند و با استفاده از باتوم‌های شوک الکتریکی ما را ربودند و به بندر اشدود بردند، و وقتی که با مقاومت ما برای پیاده نشدن از کشتی مواجه شدند، به زور و با مشت و لگد ما را از کشتی پیاده کردند.

وی در ادامه می‌افزاید: در بندر اشدود ما را وادار کردند اسنادی که در آن آمده بود "ما به صورت غیرقانونی وارد اسرائیل شده‌ایم" را امضاء کنیم. درحالیکه ما اصلا قصد ورود به اسرائیل را نداشتیم و می‌خواستیم به غزه برویم، به همین دلیل اسناد را امضاء نکردم. اسرائیلی‌ها از این امتناع عصبانی شدند و گفتند که "اگر این اسناد را امضاء کنی آزاد خواهی شد، وگرنه روانه زندان اسرائیل خواهی شد.

در زندان یک بازجو که فقط می‌گفت از سرویس اطلاعاتی است می‌خواست اطلاعاتی در مورد پرس تی وی بگیرد. من یک کارت حافظه دوربین حاوی تصاویر مهم را در لباسم مخفی کرده بودم اما آنها پس از دو ساعت تفتیش بدنی توام با آزار و اذیت و در آوردن لباس‌هایم توانستند آن را پیدا کنند.

حسن غنی که یک شهروند انگلیسی است به همراه 26 روزنامه نگار وفعال دیگر با کاروان دریایی کمک رسانی عازم غزه بود که در روز جمعه 13 آبان 90 توسط نیروهای دریایی رژیم اسرائیل در آب‌های بین‎المللی دستگیر شد.

کاروان کمک رسانی موسوم به "موج‌های آزادی به غزه" چهارشنبه 11 آبان از شهر بندری فتحیه در ترکیه عازم نوار غزه شد. کشتی کانادایی تحریر و کشتی ایرلندی سوارس مجموعا 27 نفر از فعالین حقوق بشر و ازجمله خبرنگاران و کارکنان کشتی به همراه امکانات دارویی و درمانی مجموعا به ارزش 30 هزار دلار را به غزه منتقل می‌بردند.

اندکی پیش از آنکه کشتی "تحریر" که حسن غنی سوار آن بود، مورد حمله نیروهای رژیم اسرائیل قرار بگیرد این گزارش‌گر موفق شد گزارشی را ارسال کند و در آن بگوید که اسرائیلی ها در حال نزدیک شدن هستند. متعاقبا وی مجبور شد کامپیوتر همراه خود را به دریا بیاندازد. اما اسرائیلی ها، دوربین ها و تمام تجهیزات ارتباطی وی را ضبط کردند و هرگز به وی بازنگرداندند.

کد خبر 153007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز