همشهری‌آنلاین: معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی گفت: مسابقات پیامکی در شبکه‌های ماهواره‌ای کلاهبرداری مجازی است.

اس ام اس

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در توضیح برخی نظرسنجی‌ها و مسابقات پیامکی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: اخیرا در چندین شبکه ماهواره‌ای برنامه‌های با عناوین مختلف اقدام به نظرسنجی و برگزاری مسابقات پیامکی می‌کنند.

وی در توضیح با بیان اینکه این شیوه یکی از روش‌های کلاهبرداری مجازی است گفت: این شرکت‌ها پس از انجام تبلیغات و اخذ نظرات مردمی با آنان تماس گرفته و با طرح این مدعی که شما در نظرسنجی‌ یا قرعه‌کشی یا مسابقه برنده شده‌اید عنوان می‌کند که شما (مالباخته) در قبال واریز مبلغی به حساب شرکت و ارسال رسید بانکی می‌تواند جوایز خود را تحویل بگیرد.

کاظمی افزود: در این روش مالباخته با توجه به جذابیت موضوع ملزم به پرداخت هزینه‌هایی به عنوان مالیات با هزینه‌های پردازش می‌شود اما مالباخته پس از مدتی در ازای پرداخت پول یا چیزی دریافت نمی‌کند یا هدیه‌ای که تحویل می‌گیرد ارزش کمتر از مبلغ درخواست شده است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتای ناجا با بیان اینکه افراد مالباخته چون مبلغ کمی پراخت کرده‌اند حاضر به اعلام شکایت و پیگیری نیستند گفت: بر این اساس از کلیه مالباختگان خواسته می‌شود در صورت بروز این اتفاق با ثبت شکایت مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا به مکاتبه‌ای با اینترپل درخواست داشته است که در صورت امکان با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در یکی از کشورهای خارجی برخورد کند گفت: پلیس از طریق گزارش‌های مردمی در جریان برگزاری مسابقات پیامکی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفت و در پی آن پلیس فتا اقدامات قانونی را از طریق اینترپل برای جلوگیری از این‌گونه اقدامات مجرمانه به عمل آورده است.

کد خبر 152943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز