وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی جدید 6-3-3 از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور اجرا می‌شود، گفت: در نخستین مرحله، طی سال تحصیلی 92-91 دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی به کلاس ششم ابتدایی می‌روند.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: سال آینده پایه اول راهنمایی نخواهیم داشت.وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌دانشگاهی نیز طی سال تحصیلی آینده حذف خواهد شد؟ گفت: خیر. 6 ‌ساله دوم 5 سال طول می‌کشد تا جابه‌جایی‌ها در آن صورت گیرد؛ به این شکل که یک سال پایه اول راهنمایی نداریم، سال بعد پایه دوم و سال بعد از آن پایه سوم و به‌ترتیب در سال‌های بعد پایه‌های تحصیلی بعدی را نداریم تا اینکه پیش دانشگاهی حذف شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته، گفت: بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از دی ماه از سوی بیمه ایران اجرایی می‌شود.

وی گفت: در جلسه هفته گذشته که با وزارت رفاه و بیمه مرکزی داشتیم، 2 کار به‌زودی در این بخش انجام می‌شود که تبدیل برش‌کارت معلمان شاغل به کارت هوشمند، یکی از این اقدامات است.

وی افزود: با توجه به برخی مشکلاتی که برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی وجود داشت، توافقنامه سه‌جانبه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و بیمه مرکزی منعقد و مقرر شد بیمه ایران خدمات بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را بر عهده بگیرد.

کد خبر 152615
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز