گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: بدون تردید شغل رانندگی تاکسی از سخت‌ترین مشاغل شهری است و به نمایندگان محترم مجلس پیشنهاد می‌کنیم تا این شغل در ردیف مشاغل سخت منظور شود.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: اشتغال طولانی به شغل رانندگی خطرها و بیماری‌های فراوانی را به رانندگان تاکسی تحمیل می‌کند و از این‌رو این شغل طاقت فرسا می‌بایست در فهرست مشاغل زیان‌آور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشاغلی مانند رانندگی تاکسی گرچه در ظاهر سخت به‌نظر نمی‌رسد اما در واقع به سبب شرایط جانبی و لطمه‌هایی که به همراه دارد زیان آور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری از هیچ تلاش و کوششی به‌منظور بهبود وضعیت زندگی رانندگان تاکسی و خانواده‌های این عزیزان فروگذار نخواهد کرد.

از سوی دیگر نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رانندگی تاکسی شغلی خدماتی است که به‌صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد، اظهار کرد: رانندگی تاکسی در کلانشهری مانند تهران به‌دلیل حجم بالای خودروهای عبوری و ترافیک سنگین معابر نیازمند اعصاب قوی و حوصله زیاد است.

حسن بیادی با بیان اینکه امکان وقوع تصادفات رانندگی و حوادث مختلف به رانندگان تاکسی فشار عصبی مضاعفی وارد می‌کند، تصریح کرد: اگر چه هر شغلی سختی‌های خاص خود را دارد اما در برخی مشاغل مانند رانندگی تاکسی این موضوع برجسته‌تر است و امیدواریم رانندگان تاکسی به حق طبیعی و قانونی خود رسیده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه اگر بگوییم یک شغل باید از شرایط سخت کار فیزیکی برخوردار باشد تا جزو مشاغل سخت و زیان آور به شمار آید سخن غیرکارشناسی است، گفت: رانندگی از جمله مشاغلی است که تاثیرات فراوانی بر جسم و روح فرد بر جای می‌گذارد.

علی اصغر حسنی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی لایحه‌ای را در این ارتباط مورد تصویب قرار داده تا رانندگی جزو مشاغل سخت به حساب‌ آید، اعلام کرد: به این منظور باید مسئله بیمه رانندگان مشخص و تعریف شده باشد و این موضوع مستلزم آن است که منابع مالی شاغلان این حرفه معین و مشخص شود.

همچنین علی محمد موسوی مبارکه یک نماینده دیگر مجلس نیز با اشاره به اینکه رانندگی جزو مشاغلی است که شاغلان در آن در طول ساعات کار با آلودگی‌های صوتی و آلاینده‌های هوا دست به گریبان هستند، اظهار کرد: اغلب رانندگان به مرور زمان دچار کمر درد و پا درد مزمن می‌شوند و ستون فقرات آنها دچار مشکل خواهد شد.

کد خبر 152611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز