مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: افراد بی‌خانمانی که از امکانات گرمخانه‌ها استفاده می‌کنند نه‌تنها با اجبار به این مراکز منتقل نمی‌شوند بلکه به‌صورت خودمعرف به این مراکز مراجعه می‌کنند.

رضا جاگیری، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب به همشهری در ارتباط با مسائل مطرح شده پیرامون چگونگی انتقال افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها گفت: در هیچ‌یک از گشت‌های ما که برای جمع‌آوری و انتقال افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها انجام می‌شود، اجباری وجود ندارد؛ ضمن اینکه این گشت‌ها در ساعات شبانه صورت می‌گیرد تا افرادی که بدون سرپناه هستند و در فصل سرما جایی برای استراحت ندارند به محلی مطمئن منتقل شوند؛ نه در ساعات اولیه روز.

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های روز گذشته نیز تاکید کرد: این تصاویر مربوط به دو سال پیش هستند که در فصل تابستان و با توجه به تماس‌های مردمی در منطقه 12 انجام شده است تا مزاحمت‌هایی که از بابت حضور معتادان و مزاحمان نوامیس ایجاد شده بود، برطرف شود.

جاگیری در ادامه خاطر نشان کرد: در گشت‌های ما نیروهای مددکار حضور دارند و به محض مشاهده افراد بی‌خانمان‌ از آنها برای حضور در گرمخانه‌ها دعوت می‌شود. اگر افرادی نیز از آسیب دیدگی شدید برخوردار باشند، به مراکز بهداشتی که سرویس‌های ویژه دارند منتقل می‌شوند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن رد گزارش منتشر شده روز سه شنبه تاکید کرد: همانطور که گفتم باید به این نکته توجه کرد که افراد به‌صورت خودمعرف به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و صبح روز بعد نیز مراکز را ترک می‌کنند و آنچه درباره ضرب و شتم افراد بی‌خانمان مطرح شده، به هیچ وجه مورد تایید نیست. شایان ذکر است که عکس های منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها درباره توسل به زور برای انتقال به گرمخانه‌ها، مربوط به فصل تابستان است، در حالی‌که گرمخانه‌های شهرداری در فصل تابستان فعالیت نمی‌کنند.

کد خبر 152609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز