همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم گفت: هنوز گزارشی از دانشگاه‌ها در خصوص بازنگری این رشته‌ها به وزارت علوم ارایه نشده است.

کتاب

 قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به اهمیت رشته‌های هنر به عنوان یکی از حوزه‌های آموزشی برای وزارت علوم، گفت: اگرچه از نظر کمی تعداد دانشجویان رشته هنر نسبت به سایر رشته‌ها درصد بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهند ولی از ابتدا این مسئله، موضوع فوق العاده مهمی برای وزارت علوم بوده است. 

وی با اشاره به انجام برنامه‌های مختلفی در خصوص بازنگری رشته‌های هنر، افزود: در رابطه با سرفصل‌ها و اصلاح و به روز کردن آنان حدود 120 سرفصل که در مجموع کمیته‌های مختلف حوزه هنر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

قدیمی ادامه داد: سعی کردیم با توجه به پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها، این سرفصل‌ها در اختیار دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه هنر اصفهان، هنر تهران ، تهران و علم و صنعت و سایر ظرفیت‌ها کشور قرار داده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های تهران در بحث بازنگری رشته‌های هنر کامل ورود پیدا کرده‌اند، افزود: منتظر هستیم تا گزارش دانشگاه‌ها به وزارت علوم ارائه شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: مشابه برنامه‌ای که با پژوهشگاه علوم انسانی در خصوص بازنگری رشته‌های علوم انسانی انجام شد، گزارش‌ها پس از ارایه به وزارت علوم، به کمیته‌های تخصصی واگذار می‌شود تا نظر خود را در مورد شاخص‌هایی که به دانشگاه‌ها اعلام شده بود ارائه شود.

وی درخصوص شاخص‌های بازنگری رشته‌های هنر نیز عنوان کرد: به روز کردن منابع،‌ کارآمد کردن و پاسخگویی به نیاز جامعه، غنی سازی در محتوا و برنامه‌های درسی و از همه مهم‌تر ارزش‌مدار کردن متناسب با ارزش‌های اسلامی از جمله شاخص‌های بازنگری این رشته‌هاست.

قدیمی تصریح کرد: به محض اینکه گزارش‌های دانشگاه‌ها در اختیار ما قرار گیرد، جمع‌بندی بازنگری رشته‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که تمام حدود 120 رشته بیش از پنج سال است که مورد بازنگری قرار نگرفته‌اند، افزود: پیش از این اعلام کرده بودیم که اگر سرفصلی بیش از 5 سال طول عمر داشته باشد باید مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حمایت آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه هنر اصفهان فعال‌تر از سایر دانشگاه‌ها عمل کرده و در حال حاضر موضوع بازنگری رشته‌های هنر در این دانشگاه به عنوان موضوع با گفت‌وگوی غالب مطرح است.

وی در خاتمه با بیان اینکه درخصوص زمان اتمام بازنگری این رشته‌ها، گفت: زمانی برای اتمام بازنگری رشته‌های هنر اعلام نمی‌کنیم اما نهایت انرژی خود را گذاشته‌ایم تا در حداقل زمان ممکن اتفاق بیفتد.

کد خبر 152559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز