همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان کنکور تنها تا 8 آذر فرصت بررسی سوابق تحصیلی خود و تصحیح آن را در سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش دارند.

عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی از سه شنبه هفته گذشته آغاز به کار کرده و تا سه شنبه این هفته یعنی هشتم آذر ماه فعال است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که 900 هزار داوطلب به این سامانه مراجعه و سوابق تحصیلی خود را برای ارسال به سازمان سنجش بررسی کرده باشند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از نکاتی که داوطلبان باید به آن دقت کنند این است که منظور از معدل آنها که در این سامانه عنوان شده نمره کل که در کارنامه آمده نیست بلکه منظور معدل امتحان نهایی آنهاست که در سامانه ما ثبت شده است. لذا مراقب باشند این دو را با هم اشتباه نگیرند و دچار خطا نشوند.

عرفی ادامه داد: دانش آموزانی که سوابق تحصیلی یا مشخصات فردی آنها مشکل دارد، در همان سامانه پیغام بگذارند و یا با تلفنهایی که در سایت آمده تماس بگیرند. پس از بررسی نهایی اطلاعات در سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش به داوطلبان کد رهگیری ارائه می شود و سوابق را برای سازمان سنجش کشور ارسال می کنیم . هممچنین داوطلبان برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانند سوابق تحصیلی خود را در سایت آن سازمان نیز مشاهده کنند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده اند، در تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود، باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مشخصات سجلی و سوابق تحصیلی خود را با اطلاعاتی که در سایت از آنها قرار داده ایم، منطبق و در صورت صحت در پایان کد رهگیری شان را برای شرکت در کنکور 91 دریافت کنند.

کد خبر 152404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز