رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه دریافت کدسوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی از سه‌شنبه اول آذر آغاز به کار کرده و تا 8 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور از 16 آذر، اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که بعد از سال 84 مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و باید قبل از آغاز ثبت‌نام کنکور 91 کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی افزود: داوطلبان باید پس از مراجعه به سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی www.dipcode.medu.ir مشخصات خود را وارد و نمرات نهایی سال سوم متوسطه خود که همان سابقه تحصیلی آنها است، مشاهده و پس از تکمیل مشخصات سجلی نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، داوطلبان پس از مشاهده نمرات خود در صورتی که مورد تاییدشان باشد می توانند با دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند و درصورتی که داوطلب مشمول با درج مشخصات، سوابق خود را پیدا نکرده یا سوابق تحصیلی و نمره‌هایش را غیرواقعی و یا صحیح ندانست، می‌تواند از طریق همین سایت درخواست بررسی کند و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش نیست.

عرفی همچنین گفت: داوطلبانی که سوابق خود را نادرست می‌دانند می‌توانند در قسمت مشخص شده در سایت، درخواست بررسی اطلاعات می کنند و مرکز سنجش آموزش و پرورش نیز پس از بررسی ، اطلاعات صحیح را بر روی سایت قرار می دهد و داوطلبان می توانند مجددا به سایت مراجعه کنند و پس از دریافت کد سابقه تحصیلی مسیر ثبت‌نام کنکور را از طریق سازمان سنجش ادامه دهند.

رئیس مرکز سنجش آموزش ‌و پرورش مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی را فارغ‌التحصیلان خرداد سال 84 و بعد از آن، فارغ‌التحصیلان رشته‌های شاخه نظری و دانش‌آموزان نظام آموزشی سال واحدی بیان کرد واظهار کرد: فارغ‌التحصیلان قبل از سال 84، فنی و حرفه‌ای‌، کار ودانش و دانش‌سراهای تربیت معلم، فارغ‌التحصیلان ترمی واحدی و دیپلمه‌های تطبیقی مدارس ایرانی خارج از کشور مشمول این طرح نمی‌شوند و می‌توانند طبق روال سال‌های گذشته برای ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند.

کد خبر 151881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز