یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: هکر حرفه‌ای که شارژ اشتراک اینترنت 50 نفر را در استان فارس به سرقت برده و به 3 هزار نفر فروخته بود، از سوی پلیس دستگیر شد

متهم

مدتی قبل مردی نزد ماموران پلیس فتای استان فارس رفت و از سرقت شارژ اینترنتش از سوی فرد ناشناسی خبر داد. این مرد گفت: مدتی قبل با پرداخت مبلغی شارژ اینترنت ‌ای‌دی‌اس ال خریدم اما هنوز مدت زیادی از اینترنت استفاده نکرده بودم که متوجه شدم شارژ خریداری شده‌ام تمام شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله با شرکت مورد نظر تماس گرفتم اما آنها بعد از بررسی‌های لازم اعلام کردند که همه شارژی که خریداری کرده بودم، استفاده شده. آنجا بود که احتمال دادم فرد ناشناسی با به‌دست آوردن رمز عبورم، اقدام به سرقت شارژ اینترنت کرده است.

با این شکایت، تحقیقات ماموران برای شناسایی سارق ناشناس شروع شد. آنها در تحقیقات اولیه فرد ناشناسی را که اقدام به سرقت شارژ اینترنت کرده بود در فضای مجازی ردگیری کردند.

آنها در ادامه متوجه شدند که این فرد با استفاده از یک نرم‌افزار اقدام به هک کردن رمز عبور شاکی کرده و با به دست آوردن این رمز، دست به سرقت شارژ اینترنت او زده است. بنابراین جست‌وجو برای شناسایی محل زندگی وی شروع شد و ماموران با تحقیقات انجام شده موفق شدند این مرد را از بین هزار مشترک اینترنت شرکت مورد نظر شناسایی کنند.

سرهنگ حسینی، رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان این خبر گفت:

با دستگیری این مرد، ماموران در بازرسی رایانه او با چند فایل حاوی رمز اینترنت روبه‌رو شدند و دریافتند که این مرد علاوه بر سرقت از شاکی، شارژ اینترنت 50 نفر دیگر را نیز دزدیده است.

وی افزود: این فرد بعد از سرقت شارژ اینترنت طعمه‌هایش، آنها را به 3هزار نفر فروخته و از این طریق پول هنگفتی به جیب زده بود.

سرهنگ حسینی با اشاره به صدور قرار قانونی برای متهم، به کاربران اینترنت توصیه کرد که برای جلوگیری از نفوذ هکرها، از نرم‌افزار فایروال استفاده کنند و درصورت مشاهده موارد مشابه، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 152351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز