همشهری آنلاین: پنجمین هفته از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شامگاه چهارشنبه (۲ آذر) به پایان رسید. بایر لورکوزن آلمان با شکست چلسی صدرنشین شد و بارسا میلان را در خانه برد.

ballack

گروه E

بایر لورکوزن آلمان شامگاه چهارشنبه (۲۳ نوامبر/ ۲ آذر) میزبان چلسی لندن بود. این تیم انتقام شکست بازی رفت در لندن (صفر بر دو) را از مهمان خود گرفت و با حساب ۲ بر 1 از سد چلسی گذشت.

نماینده آلمان با این موفقیت صدرنشین گروه پنجم (E) چمپیونزلیگ اروپا در فصل جاری شد.

در دومین دیدار این گروه پرگل‌ترین پیروزی هفته پنجم رقم خورد. شامگاه چهارشنبه والنسیا از اسپانیا در دیداری خانگی گِنک، نماینده‌ بلژیک را ۷ بر 0 در هم شکست.

در گروه پنجم لورکوزن ۹ امتیازی با شکست چلسی بالاتر از والنسیا در صدر نشسته است. نماینده‌ اسپانیا و چلسی هم با ۸ امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند تا رقابت برای صعود به یک‌هشتم نهایی تا روز آخر مرحله‌ گروهی هیجان‌برانگیز باقی بماند.

گروه F

دیگر نماینده‌ آلمان در هفته‌ پنجم رقابت‌های اروپایی مهمان آرسنال لندن بود. بوروسیا دورتموند در این دیدار ۲ بر 1 مغلوب میزبان شد و با ۴ امتیاز همچنان در قعر گروه ششم باقی ماند. شاگردان یورگن کلوپ با وجود این هنوز می‌توانند به صعود به‌عنوان تیم دوم امیدوار باشند؛ هر چند موانع بسیاری در این مسیر وجود دارد.

صعود آرسنال ۱۱ امتیازی به یک‌هشتم نهایی در این گروه مسجل شده است.

بازی دوم این گروه را هم نماینده‌ یونان در مقابل المپیک مارسی فرانسه به سود خود پایان داد. تک‌گل المپیاکوس پیرئوس، این تیم را ۶ امتیازی کرد و در کنار المپیک مارسی (۷ امتیاز) امیدوار به کسب مکان دوم گروه و صعود به یک‌هشتم نهایی حفظ کرد.

گروه G

در گروه هفتم رقابت‌ها شامگاه چهارشنبه آپوئل نیکوزیا (قبرس) به روسیه رفت تا با زنیت سن‌پترزبورگ بازی کند. مصاف این دو تیم پس از ۹۰ دقیقه بدون گل پایان یافت. در همین گروه پورتو میزبان خود شاختار دونتسک اوکراین را با ۲ گل شکست داد.

در گروه هفتم نیکوزیا با ۹ امتیاز صدرنشین است. زنیت و پورتو هم با ۸ و ۷ امتیاز در مکان‌های بعدی هستند. تنها شاختار دونتسک ۲ امتیازی امیدی به صعود به یک‌هشتم ندارد.

گروه H

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پنجم چمپیونزلیگ اروپا بارسلونا مهمان میلان در ورزشگاه سن‌سیرو بود. مصاف دیدنی لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ در نهایت سه بر دو به سود مهمان پایان یافت.

بارسا با ۱۳ امتیاز صعود خود به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده است. میلان ۸ امتیازی نیز تیم دوم گروه H است. ویکتوریا پلزن (چک) که چهارشنبه شب باته باریسو (بلاروس) را با یک گل شکست داد، هم با ۴ امتیاز سوم است.

زلاتان

کد خبر 152198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز