مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با برگزاری یادواره 2500 شهید و تجلیل از خانواده معظم شهدا از تمبر و تندیس شهدا با حضور دکتر قالیباف، شهردار تهران رونمایی شد.

yadvareh

محمدباقر قالیباف، شهردار ‌تهران با اشاره به هفته بسیج و فرا رسیدن ماه محرم گفت: نام بسیج ، نام دفاع مقدس و نام پاک شهید با یکدیگر عجین شده و جدا کردن فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد از دوران دفاع مقدس غیرممکن است. شهردار تهران همچنین اظهار داشت: امروزه نهادینه شدن ارزش و باور شهادت در جامعه به برکت خون مقدس شهداست. وی تاکید کرد: اوج فرهنگ بسیج و فرهنگ جهاد و شهادت در میدان دفاع مقدس این بود که آنها انسان‌های صادق، با صفا و با محبتی بودند و هرگز دروغ، تزویر و ریا در فرهنگ بسیج و فرهنگ شهید و جهاد و شهادت جایی نداشت. امروز باید در هر جا که هستیم به این موضوعات پایبند باشیم. در ادامه مراسم علی محمدنژاد، شهردار منطقه14 با تاکید بر اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: منطقه 14 با تقدیم 2500شهید اثبات کرده که با بهره گیری از مکتب اهل‌بیت(ع) و سیره نبوی ادامه دهنده راه سرور و سالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع) بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: تندیس‌های شهدای افراسیابی ساخته و موقعیت جغرافیایی و طراحی نحوه چیدمان آن نیز انجام شده و محل از لحاظ عمرانی نیز در حال بازسازی است تا چیدمان تندیس‌ها به شکل مناسب صورت گیرد. براساس این گزارش، کتاب 50سال عبادت، افتتاح کتابخانه مداحان با بهره‌مندی از نرم‌افزارهای روز، رونمایی از تمبر و تندیس یادبود 2500شهید منطقه14 با حضور مسئولان از جمله فعالیت‌هایی بود که در این یادواره برگزار شد. یادآور می‌شود، نوحه سرایی صادق آهنگران، ذکر خاطرات فرماندهان بسیج و ارتش، اجرای نمایش و...از دیگر برنامه‌های مراسم یادواره شهدای دارالمومنین تهران بود.

کد خبر 152050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز