گروه حوادث: دو زن و سه مرد که اعضای یک باند زورگیری بودند برای فرار از دست پلیس تغییر چهره داده بودند.

متهم

این 5 سارق با در اختیار داشتن شاه‌کلید دست به سرقت خودرو هم می‌زدند. وقتی پلیس شهریار در جریان سرقت‌های سریالی اعضای یک باند 5 نفره قرار گرفت رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

یکی از مالباخته‌ها که در دام این سارقان گرفتار شده بود در شکایت خود گفت: چند وقت پیش در شهریار به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو شدم. چون دو زن نیز به‌عنوان مسافر سوار شده بودند اصلا نسبت به اینکه آنها نقشه زورگیری داشته باشند، شک نکردم.

وی افزود: در بین راه ناگهان یکی از مردانی که داخل خودرو نشسته بود و من تصور می‌کردم مسافر است با تهدید چاقو و قمه هرچه پول داشتم از من گرفت و بعد در بین راه مرا پیاده کردند.

پس از اظهارات این مرد، شخص دیگری به پلیس مراجعه کرد و شکایت مشابهی را پیش روی ماموران قرار داد. به همین خاطر پلیس به تحقیقاتی ویژه دست زد تا اینکه در جریان سرقت دو خودروی سمند و پژو پارس قرار گرفت و مشخصات این دو خودروی مسروقه را به همه واحدهای گشتی اطراف اطلاع داد.

دو سرنخ برای شناسایی اعضای این باند در اختیار پلیس بود؛ نخست تصویر چهره‌نگاری متهمان که از سوی مالباخته‌ها ترسیم شده بود و دوم شماره پلاک خودروهای مسروقه.تیم تحقیق به تجسس‌های گسترده دست زد تا اینکه ردپای سارقان را در کرج به‌دست آورد.

ماموران پلیس کرج با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل پاتوق‌های سارقان سرانجام یکی از اعضای این باند را که با تغییر چهره به یک منطقه تفریحی رفته بود شناسایی کردند.

ماموران به مدت 24 ساعت رفت‌وآمد این سارق را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند تا اینکه مخفیگاه همه اعضای باند را نیز شناسایی کردند.

ماموران با دریافت دستور قضایی اعضای این باند را زمانی که قصد داشتند با یک خودروی پژو پارس از پارکینگ مخفیگاه خود خارج شوند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرکردند. اعضای این باند که دو زن و سه مرد هستند با تغییر چهره خود سعی داشتند از دست پلیس فرار کنند.

پلیس در مخفیگاه 5 زورگیر تعداد زیادی شاه کلید که با آنها دست به سرقت خودروها می‌زدند، چند کلید گاوصندوق و مقداری ماده مخدر شیشه کشف کرد. 5 سارق در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با تهدید قمه و چاقو دست به زورگیری می‌زدند.

سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان، فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اعلام این خبر گفت: برای متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی در خصوص دیگر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 152038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز