شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: شاید اگر ابتکار رئیس یکی از مؤسسه‌های مالی و اعتباری در تهران نبود، توریست‌های قلابی که با شگردی شبیه تردستی دست به سرقت از بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند، همچنان به سرقت‌هایشان ادامه می‌دادند.

متهم

 

صبح 5 مهرماه امسال، کارمندان یکی از مؤسسه‌های مالی و اعتباری در خیابان ستارخان سرگرم انجام کارهای روزمره خود بودند که دو مرد وارد شعبه شدند. مردان جوان به زبان انگلیسی حرف می‌زدند و با ایما و اشاره به یکی از کارمندان فهماندند که قصد خرد کردن چک پول 50 هزار تومانی را دارند.

آن روز، مردان خارجی بعد از خرد کردن چک‌پول از مؤسسه خارج شدند اما صبح روز بعد بار دیگر برای انجام کار بانکی به همان شعبه برگشتند. آنها این بار نزد یکی دیگر از کارمندان که یک بسته چک پول 50 هزار تومانی در دست داشت رفتند و مدعی شدند که چک پول‌هایی که در اختیار دارند با چک پول‌های معمولی فرق دارد.

سپس به بهانه چک کردن، بسته چک پول‌ها را از دست کارمند جوان گرفتند و چند ثانیه بعد بسته را پس دادند و به بهانه‌ای از مؤسسه خارج شدند. به محض رفتن مردان خارجی، کارمند جوان شروع به شمردن چک پول‌ها کرد و متوجه شد 29 عدد از آنها ناپدید شده است. آنجا بود که فهمید مردان خارجی نه تنها توریست نیستند بلکه دو سارق کف زن هستند و هنگام بررسی چک پول‌ها 29 عدد از آنها را با روشی شبیه تردستی سرقت کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد.

جلسه ویژه

در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان که احتمال می‌رفت از مجرمان طایفه فیوج باشند، ادامه داشت، رئیس مؤسسه مالی و اعتباری دست به ابتکاری جالب زد. این مرد که تصور می‌کرد سارقان با مراجعه به شعبه‌های دیگر مؤسسه نقشه خود را تکرار خواهند کرد با بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته، اقدام به تهیه عکس‌ها و فیلم‌هایی از صحنه سرقت کرد. او سپس با هماهنگی اداره مرکزی، جلسه‌ای را ترتیب داد که کارمندان تمامی شعب مؤسسه مالی و اعتباری مورد نظر در آن حضور داشتند.

یکی از مسئولان مؤسسه مالی و اعتباری که سرقت از آنجا صورت گرفته بود روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: در این جلسه، رئیس شعبه، عکس‌های سارقان را در اختیار کارمندان قرار داد و شگرد سارقان کف زن را برای تمامی آنها توضیح داد. مدتی بعد از این جلسه، شگرد آقای رئیس نتیجه داد و دزدان به دام کارمندان مؤسسه افتادند.

نقشه ناکام

11 آبان ماه بود که سارقان کف زن وارد یکی از شعبه‌های مؤسسه مالی و اعتباری در شهرری شدند. آنها به محض ورود به شعبه شروع کردند به حرف زدن به زبان انگلیسی، غافل از اینکه تمامی کارمندان با شگرد آنها آشنا هستند. یکی از کارمندان به محض شناسایی سارقان، رئیس شعبه را در جریان گذاشت و لحظاتی بعد در شعبه قفل شد. در همین هنگام یکی دیگر از کارمندان نیز ماجرا را به پلیس اطلاع داد و کارمندان دیگر، سارقان را آنقدر سرگرم کردند تا اینکه ماموران سر رسیدند و آنها را دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران و انجام انگشت‌نگاری مشخص شد که آنها مجرمان سابقه‌داری هستند که تا‌کنون چندین بار به اتهام کف زنی و جیب بری دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

سرهنگ عباسچیان، رئیس پایگاه نهم با اشاره به رد پیشنهاد رشوه متهمان از سوی افسر پرونده گفت: متهمان تا‌کنون به بیش از 10 فقره سرقت با این شگرد در سراسر کشور اعتراف کرده‌اند و بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه نهم مراجعه کنند.

کد خبر 151548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز